PostNL verzendt mijn pakket niet.

Hallo allemaal,

Ik moest dit jaar 2 van mijn schoolboeken via de post inleveren bij vandijk.nl, de verhuurder. Nu heb ik 1 van die boeken op 5 juli verstuurd via de pakketpost, en de andere heb ik 5 dagen later ook via de pakketpost verstuurd. Van beide pakketjes heb ik een track and trace code gekregen, maar wanneer ik deze invoer krijg ik bij beide pakketjes dit te zien:

Het rare is dat ze beiden apart verstuurd zijn van elkaar (ook nog eens via verschillende postkantoren) en allebei gewoon hetzelfde probleem hebben. Mijn boeken moeten voor 1 augustus bij Vandijk.nl binnen zijn maar aangezien het eerste pakketje er nu al ruim 2 weken over doet begin ik te twijfelen of dat wel gaat lukken. Iemand een zelfde probleem gehad? En hoe heb je dit opgelost? Of weet iemand of er misschien iets aan de hand is op dit moment bij PostNl?
Ik ben momenteel (tot volgende week zondag) op vakantie buiten Nederland, dus ik kan nu ook vrij weinig doen behalve mailen.

Misschien update de track & trace gewoon niet?
Ik zou het niet weten, ik heb dit nog nooit gehad.

En heb jij er weleens over nagedacht het nu zondag is en er dus helemaal niemand bereikbaar is bij postnl?

De afgelopen twee weken had ze kunnen bellen.

Ze is toch op vakantie? Dat staat gewoon in haar bericht. Misschien heeft ze geen abonnement en zit ze in het buitenland en heeft ze dus totaal geen mogelijkheid om te bellen.

Waarschijnlijk heeft ze even afgewacht om te kijken of de status van het pakketje veranderde. Niet iedereen hangt meteen woedend aan de telefoon met een bedrijf. En ook niet iedereen heeft de mogelijkheid om te bellen. Hoe lastig dat voor jou misschien te begrijpen is.

En voor topicstartster. Je kan postnl ook via twitter bereiken. Misschien dat dat een optie is voor je?

Klopt ik ben op vakantie sinds 10 juli en heb geen internet gehad en geen telefoon (abonnement verlopen en krijg pas in Augustus wat nieuws, niet echt handig inderdaad maargoed aangezien ik op reis ging was dat wel goedkoop). Aangezien ik door Zuidoost Azië reis heb ik nog niet echt de mogelijkheid gehad om ergens te internetten en vandaag hebben we eindelijk een internetcafé aangedaan. Voor de zekerheid wilde ik dat dus net eens gaan checken en tot mijn schrik zag ik dit.

Overigens is een ander pakketje dat ik tegelijk met die van 10 juli heb verstuurd wél gewoon aangekomen, dit was echter naar een ander adres/ontvanger.

Dankje, ga dat direct even proberen!

Of mailen!

Dankje voor de tip, heb ze even getweet én gemaild! (spamspam, haha)

Dat klopt ook zeker wel! Ik heb 2 verzendbewijzen met datum + code bewaart, maar toch los ik het liever voor die tijd op. Maargoed ik heb ze nu gemaild dus ik hoop gauw op antwoord :slightly_smiling_face: En als iemand hier toch nog hetzelfde probleem heeft hoor ik het graag, want ik vind het wel heel bijzonder dat beide pakketjes vertraging hebben.

By the way, ben jij niet chanelchique/nikkimouse (oid)?

Nee klopt, heeft vrij weinig met dit topic te maken maar verklaart voor mij al wel wat.

Misschien zou je een familielid/vriend(in) kunnen vragen om voor jouw even contact op te nemen met postNL.

Nu weet je in ieder geval dat je je dat gebitch niet persoonlijk aan moet trekken. :slightly_smiling_face:

These were my thoughts! :bowing_man:

Hopelijk krijg je snel antwoord op je mail en/of tweet, en anders misschien aan je ouders of vrienden vragen of ze anders voor je bellen als je niet snel genoeg antwoord krijgt :slightly_smiling_face:. Soms zijn die track and trace dingen ook niet up to date hoor, maar bij PostNL kunnen ze je pakketje vast lokaliseren lijkt mij.

Het is geregeld! Heb mailcontact met ze gehad en hierin is mij uitgelegd dat de pakketten al zijn afgeleverd. De track and trace zorgde echter voor wat verwarring want deze wordt blijkbaar niet geupdate als je een pakket naar een postbus(wat het geval was) verstuurd, daar had ik helemaal niet meer aangedacht. Maargoed het is dus in orde :slightly_smiling_face:

dank voor jullie adviezen !