positieve Onderwerpen (toegepaste) psychologie

Wat voor onderwerpen behandel je allemaal bij de studie psychologie of toegepaste psychologie? en dan vooral de “positieve onderwerpen”. (ik hoop dat dat duidelijk gezegd is)
Want dingen zoals depressies en stoornissen weet ik wel ongeveer.
Dankjewel :relieved:

Goede vraag. Dat zou ik ook wel willen weten! :ok_woman:

de banden tussen personen bijvoorbeeld

vader - zoon
moeder - zoon

vrienden en familie wat is het belangerijkste

wat er gebeurt alsj e verliefd bent enzo en of dat wel bestaat verliefd zijn

in toegepaste psychologie ga je niet zo heel veel ‘positieve onderwerpen’ vinden, voor verliefd zijn heb je geen hulp nodig, vat je :3

maar ik bedoel ook geen toegepaste psychologie

ik ga volgend jaar psychologie volgen op de universiteit van Gent
en heb een paar lessen meegedaan dit jaar
en daarover gingen de positieve dingen :wink:

Of het positief is, weet ik niet, maar je hebt ook vakken zoals biopsychologie (gaat veel over hersenen ed), sociale psychologie (interacties, gedrag van mensen in groepen, hoe ze elkaar beïnvloeden etc), ontwikkelingspsychologie (ontwikkeling van embryo tot bejaarde, op fysiek, emotioneel, sociaal niveau).

Ja, ik ben 1e jaars psychologie. :sunglasses:

ah oke (: dankjewel voor je reactie.
waar studeer je het? en hoe bevalt het? is het lastig, veel leren etc.? en is het vooral theorie?

@tornainbow: studeer jij TP? waar als ik vragen mag? bevalt het? vind je het zwaar met de gespreksvoering-technieken, want ik hoorde dat vooral dat zwaar was (ik ben ook niet zo’n sociaal persoon die dat makkelijk vindt, mij lijkt de theorie leuker).

en de rest, dankjewel voor de reacites. en up voor meer!

^ ik zou het ook wel willen weten,want wil het later ook gaan volgen,het is de enigste studie dat ik echt interessant vind :]
af en toe zoek ik ook informatie op internet om er meer over te leren

Wil ik ook graag weten ja