Positieve instelling

Heyyy!
Ik heb een paar vraagjes haha
1 hoe krijg ik een positiever instelling? En bekijk ik alles van de positieve kant?
2hoe word ik liever? Ik heb een groep goeie vriendinnen maar ik heb t gevoel alsof ik soms nogal hard overkomen en boos en chagarijnig terwijl dit dus totaal niet de bedoeling is. Dit heeft te maken met mijn verleden op de basisschool ik werd gepest en was altijd erg gevoelig en lief. Op de middelbare heb ik geleerd om van me af te bijten. Nu doe ik dit vaker ook tegen mijn vriendinnen als ze een grapje maken en nadat ik dan iets ‘boosachtigs’ heb gezegd realiseer ik me pas dat het een grapje was dus… Hoe word ik liever hahah , ook gewoon tegen vreemden Zegmaar .
3hoe word ik hyper en vrolijker ? Dit heeft dus ook weer te maken met punt 1.

Door de informatie bij 2 , vat mij aub niet op als een vreselijk persoon want dat ben ik echt niet haha. Alle tips zijn welkom!x

Voor punt 2: Eerst even laten bezinken wat ze hebben gezegd en niet meteen reageren.
Voor punt 3: Je wordt vrolijker door van de dag te genieten, blij te zijn dat er weer een nieuwe dag is en je dat te beseffen.

okee dankjewel!x

1. Sorry , ik weet niks xx

2. Ten eerste je bent wie je bent ! En dat moeten ze accepteren maar als je echt liever wilt zijn … Moet je niet de babbelkous zijn van de groep houd je stil en luister vooral xx

3. Ik doe altijd alsof ik een beetje dom ben ken je Cat van Sam & Cat wel ik probeer een beetje haar mind te hebben en dat helpt ( bij mij ) hihi xx

Veel suc6 :heart::heart: