(positief) Veranderen

Hallo allemaal!
Ik vroeg me af of jullie me misschien konden helpen. Ik ben namelijk best wel heel stil als je me niet kent, en andersom. Wanneer ik dan in een situatie ben waarbij ik niemand ken, zit ik dus eigenlijk heel de tijd op een stoel en lach ik stilletjes mee met de gesprekken die om me heen plaatsvinden. Ik vind het moeilijk om instant vrienden te maken. Nu heb ik al bijna 2 jaar een vriendje die heel graag wil dat ik nu eindelijk is gewoon gezellig doe met zijn hele familie en zijn voetballen en alles wat daar dan weer bijhoort, maar dit kan ik niet! Ik heb geen idee hoe ik met ze mee zou kunnen praten. Ik snap nooit waar ze het over hebben en de personen zelf trekken me nou ook niet echt. I don’t know what to do, anybody out there who can help me?

Ik kan je jammer genoeg niet helpen want ik heb hetzelfde probleem. Zie dit dus maar als een up.
Ik vind dat je vriendje je moet accepteren en het dus ook moet accepteren dat het moeilijk voor je is. Wat niet wil zeggen dat ik hem niet begrijp want jullie zijn nu ondertussen 2 jaar samen.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben :slightly_smiling_face:. Ik begrijp mijn vriendje ook wel, ik vind het stom van mezelf dat ik het nog steeds niet kan. Maar op de een of andere manier gaat het gewoon niet, vooral niet als het vrienden/familie van hem zijn/is.

Vervelend! Hoe lastig het soms ook is, probeer je in de gesprekken te mengen. Deel je mening en vraag bijvoorbeeld of iemand nog een glaasje drinken wil, geef een complimentje over andermans schoenen of zeg bijvoorbeeld dingen als ‘lekker weer he’’ op die manier laat je merken dat je graag een praatje met ze wilt maken en voor je het weet heb je een gesprek. Als dit een aantal keren goed is gegaan zul je vanzelf merken dat het een stuk makkelijker gaat
succes!

Ik zou vooral niets overhaasten want dan gaat het er alleen maar geforceerd uitzien, probeer je gewoon een beetje te ontspannen. Je kan zoals hierboven gezegd een opmerking maken over het weer, dat is kort, gemakkelijk en het gesprek loopt vanzelf wel los dan
komt goed meid! :sob::muscle: