Positief denken

Allereerst weet ik niet of dit topic hier goed staat. Dus sorry al staat het hier verkeerd.

Ik heb de laatste tijd best wel moeite met positief denken. Dit komt omdat ik nog niet helemaal op mijn plekje ben op mijn nieuwe school (van havo naar hbo) en het reizen nog niet zo fijn vind. Verder spelen er ook wel andere dingetjes mee, maar dit is het grootste ‘probleem.’
Ik hou er totaal niet van negatief te zijn, maar ik merk dat ik dat de laatste tijd dus wel ben. Ik heb er gewoon moeite mee om nu weer positief te zijn. Herkennen andere mensen zich hierin? Hebben jullie tips?

Al die veranderingen zijn natuurlijk ook niet niets. Dat is gewoon echt heel erg wennen. Ik heb bv. na mijn mavo eerst mbo gedaan en toen hbo. Dan ben je toch meer gewend al maar alsnog is het overschakelen natuurlijk.

Want je bent nu dan een maandje bezig op je nieuwe school neem ik aan? Wat is precies hetgeen waar je zo negatief over bent of is het een algemeen gevoel?

Ja klopt. Het is vooral een algemeen gevoel. Ik zie er in het weekend enorm tegenop op weer te gaan. Als ik eenmaal op school ben is dat gevoel over. Maar ik moet ook gewoon nog wennen aan het gebouw etc.
Echt negatief ben ik wel over het reizen.

Moet je ook erg lang reizen dan? Is er niets waarmee je het reizen aangenamer zou kunnen maken? Want ik heb er persoonlijk altijd veel aan gehad om lekker muziek te luisteren en vooral ook veel te lezen. Dan kun je je zo lekker even afsluiten van je omgeving.