Portfolio

Ik ben bezig met het samenstellen van een portfolio, omdat ik het leuk vind mijn mooiste foto’s bij elkaar te bewaren.
Nu heb ik een map en daarin zwart en wit karton gedaan, daar wil ik de foto’s opplakken.

Nu mijn grote vraag, welk formaat kan ik het beste gebruiken?
Zal ik de foto’s gewoon op 11cm laten afdrukken zodat ik er op elke a4 twee kan plakken, of zal ik ze groter afdrukken zodat ze bijna a4-grootte hebben? (dit is wel duur… 1 euro per foto… maar misschien wel mooier?)

Hebben jullie ook een portfolio? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
En hoe selecteer je de mooiste foto’s? Ik heb namelijk ‘maar’ 10 papieren in mijn map (met 2 kanten, dus totaal 20. meer kan er niet bij) en ik heb wel meer dan 20 mooie foto’s :'D. Dus hoe bepaal ik welke écht het beste zijn?

Je zou de foto’s die je echt het allermooist vind groot kunnen afdrukken en de anderen kleiner?

Kun je een aantal fotos plaatsen?

@ de twee mensen hierboven : inderdaad

Je portfolio is geen ‘vast’ iets, dus met die 20 kantjes aan pagina’s kun je constant varieren, dat maakt 't een stuk minder lastig om ‘‘de beste foto’s’’ uit te kiezen.:wink:

Koop een mapje bij de Hema… Daar zitten 10 of 20 vaste insteekhoezen in. Dan laat je je foto’s op A4 afdrukken en plaats je ze erin. Sowieso, een A4 is zoals je al zegt duur, zo kijk jij dus ook alleen maar strenger naar je beelden of je ze goed genoeg vind om zo af te drukken.
Een portfolio wisselt, zoals tw90 al zegt, een officieel portfolio moet je telkens kunnen aanpassen. Zogezegd over een maand kunnen er weer nieuwe beelden in. Daarom is het zonde om je foto’s op papier te plakken, het is toch geen fotoalbum?

zo’n mapje heb ik al! maar dan van de bruna.
ik wilde ze op papier plakken omdat je ze nooit precies op a4 grootte krijgt volgens mij. en dan is er zo’n leeg stuk over van die insteekhoes. dat lijkt me niet mooi Ö.

Ik zou dan voor 10 bij 15 gaan, kan je er meer op een blz doen.

Dat zou ik doen :slightly_smiling_face: