Portfolio

Hallo!

Ik heb over een aantal weken mijn portfolio gesprek. Ik studeer op dit moment ergotherapie en met dat portfoliogesprek maak ik dus een einde aan mijn eerste jaar. Ik heb al mijn punten gehaald en sta er heel goed voor. Hoogstwaarschijnlijk haal ik du sook mijn P gewoon!:slight_smile:

Nu is dus mijn grote punt: dat portfolio!
Het moet bestaan uit een verslag waarin je in 2 pagina’s beschrijft wat je ontwikkelingen zijn geweest dit jaar en wat je leerpunten zijn(dus wat je nog wilt ontwikkelen) in het volgende jaar en waarom. Daarnaast moeten we een zelfreflectieschrijven van max 4 pagina’s waarin we 3 competenties bespreken hoe we die competenties hebben leren beheersen(hier moet je ook bewijsstukken voor hebben, max 3 per competentie). en als laatste moeten we een visie schrijven over een onderwerp in de ergotherapie.
Nou ik ben niet zo gauw van de paniek, en ik kom meestal overal wel uit, maar nu stijgt het me toch even naar het hoofd. Ik weet mijn god niet waar ik meot beginnen. Ik heb de competenties voor mezelf op een rij gezet en de bewijsstukken geordend. Ik heb voor mezelf beschreven op welke vlakken ik me ontwikkeld heb, maar ik heb echt GEEN idee wat ze nu precies verwachten en wat ze nu willen lezen.

Ik moet tijdens het gesprek een presentatitje geven van 5 minuten (zonder powerpoint, moet creativiteit gebruiken) dat zich richt op de ontwikkeling van startend student tot eerste jaars ergotherapie student. Ik heb daar wel een leuk idee voor, maar dat portfolio zelf. pfff. Na de presentatie volgt trouwens een gesprek van 10 minuten waarin ze vragen kunnen stellen.

Zoals de docenten het op dit moment vertellen wordt het echt 10 minuten from hell en stellen ze echt enorm moeilijke vragen!:expressionless: Ik ben er dus echt heel erg bang voor.

Is er toevallig iemand die onwijs goed is in het maken van portfolios, die mij kan helpen of kan laten zien wat ze ongeveer willen zien? Hoeft uiteraard niet over ergotherapie te gaan.

Iemand, tips?!