Portfolio Wdka

heeyy

Ik heb echt heel google af gezocht incl. het forum maar ik krijg geen directe vraag/voorbeeld voor mijn vraag, hoop dat jullie mij hier uit kunnen helpen.

Ik ben dus van plan om me aan te melden voor de opleiding Lifestyle & Design op het Wdka, ben zelf heel creatief en om dingen te creeren vind ik geweldig. Uiteindelijk wil ik de kant op gaan van interieur design als het meezit. Maar omdat ik al jaren te koppig was geweest om er aan toe te geven dat dit is wat ik de rest van me leven zou willen/kunnen doen heb ik andere opleidingen gedaan die er niet veel mee te maken hebben, behalve een bedrijfs plan waar ik de layout en logo etc. voor moest maken.

Ik heb dus geen portfolio, heb wel een hoop aantal schetsen, schilderijen, foto’s enz. thuis liggen maar ik zou dus echt niet weten wat er in moet. En het meest belangrijke hoe ziet zo’n soort portfolio er nou eigenlijk uit? Ik heb op vele sites gelezen dat een hoop mensen het digitaal doen maar ik neem aan dat ik het uitgeprint ofso moet hebben voor me intake gesprek. Dus mijn vraag kan iemand mij een goede voorbeeld geven van hoe zo’n handgemaakte portfolio er uit moet/kan zien.

Hoop dat iemand mij kan helpen <3

Dat kan je toch echt het beste aan een van de docenten vragen daar, ik weet bijna zeker dat zij je graag helpen met zulk soort vragen.
Geen opendag binnenkort?

Ik heb zelf toelating gedaan, maar dat was wel voor een andere opleiding (Grafisch Ontwerpen) en alweer een tijd terug. Weet dus niet hoe het nu is ofzo, maar wellicht heb je er wat aan. (:

Ten eerste zijn er open dagen, en meestal kan je dan ook naar je portfolio laten kijken. Dan kunnen ze je dus al wat tips geven om het nog te verbeteren, zodat je beter voorbereid naar je toelating kunt!

Verder zeiden ze toen dat het vooral belangrijk was dat je een gevarieerd portfolio had, zodat ze echt een beeld krijgen van wat jij allemaal kan. Nu zal dat bij L&D sowieso wel het geval zijn, maar ze bedoelden dat je bij je toelating van bijvoorbeeld Fotografie niet alleen maar foto’s moest hebben, maar bijvoorbeeld ook tekeningen of grafische ontwerpen. Maak je portfolio dus veelzijdig en zorg dat het een goed beeld geeft van wat jij kunt en al gedaan hebt.

En ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het heel veel uitmaakt hoe je portfolio er precies uit ziet. Voor zover ik weet willen ze het wel op papier zien trouwens. Ik had gewoon een neutraal fotoboek met zwarte pagina’s gekocht en daar alles netjes ingeplakt. Kan vast nog op duizend andere manieren, haha.

Succes met de voorbereidingen en je toelating!

@LaVey
Er is inderdaad een opendag op 9 november, maar het zou handiger voor mij zijn als ik al wat heb wat ik kan laten zien zodat ik gelijk feedback kan krijgen.

@ LisArt
Dankje hier heb ik wel wat aan :slightly_smiling_face:
Heb nu al inspiratie over wat en hoe ik het ga aanpakken met me portfolio. Nu maar hopen dat ik genoeg vrije tijd heb naast me studie om het bij mekaar te verzamelen en te maken haha