portfolio mediavormgever

voor mijn nieuwe opleiding als mediavormgever heb ik binnenkort een intakedag. Er staat in de brief dat ik een porfolio moet meenemen, alleen hier heb ik een probleem. Ik heb totaal geen werken die ik mee zou kunnen nemen omdat ik tekenen al een jaar geleden heb afgesloten als vak. Mijn vraag is, wat zou ik nu kunnen doen? Gewoon nog dingen gaan maken? En hoeveel werken moeten er ongeveer in een portfolio zitten? alvast bedankt.

Heb je toevallig niet wat bewaard van wat je ooit al een heb gemaakt? En anders zou ik inderdaad wat dingen maken. Zoals bijvoorbeeld tekeningen, schilderijen en photoshop creaties.

Ik doe ook de opleiding Mediavormgever!

Ik heb met mijn intakegesprek ook een map met wat werk gemaakt. Weet niet of je zelf al wat ervaring met photoshop o.i.d hebt? Anders zou ik iedergeval wel wat tekeningen maken. Photoshop Tutorials op internet werken bijvoorbeeld ook heel goed. :slightly_smiling_face:

Het is ook de bedoeling dat als je die opleiding wilt gaan doen… dat je al kunt laten zien dat je er al zelf mee bezig was… Dus EIGEN werk wat je zelf gemaakt hebt is heel belangrijk. Dingen van school kunnen er ook in.
En hoeveel maakt niet uit. Of het nou weinig is maar het er goed uit ziet of dat het veel is met gewoon iets minder werk…
Je moet gewoon veel creativieteit kunnen laten zien. Tekeningen, digitale dingen etc… maar ook dingen wat een beetje in de buurt van je opleiding komt. Zodat zij kunnen zien of je geschikt bent enzo

Ik doe Grafisch vormgeving moet ook een portfolio hebben. En heb toen ik 4 jaar geleden ook zo een intake had ook een map met eigen werk moeten laten zien.

ik wil naar het glr, maar tot nu toe nog geen portfolio nodig alleen als je op gesprek moet…