Portemonnee verloren

Hey iedereen
Ik ben dus mijn protemonnee verloren waar mijn ID en OV kaart in zat. Ik ben helemaal in paniek hier omdat ik morgen weg moet en ik heb mijn ID en Ov kaart dus nodig. Weet iemand hoe lang het duurt om een ov en id aan te maken? Alvast bdankt

Je OV krijg je binnen 3 werkdagen een vervangende.
Van je ID-kaart moet je aangifte doen. Bij je gemeente moet je dan een nieuwe aanvragen. Duurt denk ik 5 werkdagen voor een nieuwe, hangt van je gemeente af.
Bankpas moet je zo snel mogelijk blokkeren. Duurt ook ongeveer 3 werkdagen voordat je een nieuwe krijgt.

Heb je je bankpas al wel geblokkeerd?

Als je zeker weet dat het kwijt is:
bankpas laten blokkeren!
Bij de gemeente kun je een ID aanvragen met spoed en soms al een dag later ophalen. Dit is natuurlijk wel wat duurder.
Over je OV, meteen laten blokkeren een nieuwe aanvragen en morgen even met een kaartje reizen. Kaartje bewaren, wie weet krijg je het nog vergoed? Binnen drie a vier dagen kun je al een nieuwe te hebben.

OV duurde bij mij zo’n drie werkdagen. ID is geloof ik een week, maar daar kan je eventueel spoed voor aanvragen. Kost uiteraard wel meer.
Ik zou trouwens wel OV en bankpas e.d. laten blokkeren (als je dat nog niet gedaan hebt)

Ja dat kan… Zou even googlen op je gemeente dan vind je vast en zeker informatie daarover. Heb je niet toevallig een rijbewijs waarmee je je kan identificeren?

Heb je al aangifte gedaan van je ID kaart? Dit moet namelijk. Met spoed kun je binnen 5 dagen een nieuwe krijgen volgens mij maar dan zal ook per gemeente anders liggen.

Een politiebureau is 24/7 open dus neem aan dat dat gewoon kan ja.

Wat ik lees, moet je trouwens wel het paspoortnummer weten als je aangifte gaat doen. Die kan je zonodig navragen bij de gemeente en afhankelijk van je gemeente moet je eerst een bewijs van vermissing hebben…

ah wat fijn! Anders had ik nog als tip als je die hebt, je paspoort mee nemen :slightly_smiling_face: