Portemonnee kwijtgeraakt .. wat nu?

Ik was vanmiddag naar de stad geweest om een nieuw oogpotlood te kopen en ben toen mijn portemonnee kwijtgeraakt.
Hij zat in mijn jaszak ( yeah I know, stupid ) en toen ik de kruidvat binnenging zat hij daar nog gewoon.
Vervolgens ben ik naar de andere kruidvat gegaan en daarna naar de albert heijn om een sollicitatieformulier in te leveren.
Daarna gefietst naar de DA om te kijken of ze daar wel oogpotlood hadden en toen ik er eindelijk 1 gevonden had en bij de kassa stond … was m’n portemonnee weg :frowning_face:

Ik ben toen alle winkels waar ik geweest was langsgegaan maar niemand had iets gevonden en ben ook 3 keer langs mijn fietsroute gefietst maar niks :frowning_face:
Dit alles binnen een uur …

Ik heb hem niet horen vallen omdat ik mijn iPod inhad , kan ook zijn dat ik gerold ben maar er zat geen contant geld in mijn portemonnee …
Alleen mijn ID kaart, OV, zorgkaart en bankpasje .
Er zit wel een kaartje in met telefoonnummer en adres als het goed is.

Mijn vraag aan jullie is: Moet ik wachten met het blokkeren van mijn pas in de hoop dat iemand hem terugbrengt ?
Het kost natuurlijk een hele hoop om al die pasjes opnieuw aan te vragen :expressionless:

*zucht*

ik zal hem echt blokkeren hoor… dan moet je maar een nieuwe halen!

Blokkeren inderdaad,

wat zou meer kosten?

• een nieuw bankpasje
  • al het geld dat van je rekening gehaald kan worden, vergoeden

Je bankpas nu blokkeren en aangifte doen bij de politie, vanwege je ID, sowieso! Wat je met je OV en zorgkaart moet doen weet ik niet. ID kost iets van 35 euro, pinpas geloof ik ¤7, vergeet niet dat als je een nieuwe pinpas aanvraagt je ook een nieuwe pincode krijgt, mijn vriendin dacht namelijk dat ze dezelfde pincode nog had en heeft toen 3x verkeerde code intoetst, kon ze weer een nieuwe aanvragen (ze dacht nl nog dat het net zoals bij de oude was, dat je je pincode behield)

blokkeren!

aangifte doen bij de politie & naar de bank je pas laten blokkeren

Nou, sowieso blokkeren, en idd aangifte doen… voordat je hele bankrekening op 0 gaat staan :wink:

blokkeren!!

op 0 of erger op rood!!

Idd zeker blokkeren en even naar de politie gaan… niet alleen om aangifte te doen, maar om te vragen of ie gevonden is… Sommige mensen kijken er niet in, maar brengen hem gewoon naar het politiebureau.

Pas blokkeren, nieuwe aanvragen.
Naar de politie, vragen of 'ie is gevonden/aangifte doen.
En ook meteen contact opnemen met IB groep over nieuwe OV (tenzij het de oude nog was).
Heb je nog een 2e ID bewijs?

Ok ik heb net me pasje laten blokkeren & zal morgen wel naar de politie gaan

En ik had alleen een ID kaart die in 2008 is aangevraagd omdat me paspoort toen was verlopen :frowning_face: en die is nu dus weg

Jammer , goed dat jeje pas hebt geblokkeert !

hmm
krijg je die niet terug van verzekering ofzoiets?
succes nog :wink: