Populaire jongen

Bij mij op school zit dus een hele leuke jongen, maar hij is wat populairder dus heb ik nogal moeite om hem aan te spreken.
Ik hoor een soort van ook bij dat ‘populaire’ groepje, al wil ik mezelf niet echt populair noemen maar alsnog. Hij ziet me in elk geval wel staan want hij heeft een keer op facebook tegen me gepraat, dat zegt nog niet veel, dat weet ik. Maar ik denk echt dat ik hem leuk vind, ook al ken ik hem niet. Mijn beste vriendin kent hem heel goed en vind dat we een heel leuk stel zouden zijn.
Hoe zou ik een stap kunnen zetten? Hij is nooit zonder zijn vrienden en ik nooit zonder die van mij.
Voor als je het wilt weten, ik wordt over een maandje 15 en hij in september 16.
x

Kan je vriendin niet wat proberen? Als zij hem goed kent zijn ze ook wel vaker alleen. Als je zijn nummer heb kan je ook via app wat afspreken en veel praten enzoo en anders moet je gewoon zijn nummer vragen je zit in dezelfde vriendengroep dus dat is dan gwn normaal

Hoezo moet alles via een vriendin? Gewoon gesprekje aangaan op fb! Vragen of hij zin om na school wat te doen of uitleggen van een vak waar hij goed in is en jij slecht of zo genaamd slecht!! Veel leuker dan via een vriendin kan alleen maar gezever van komen!

succes!

wie niet waagt wie niet wint!

Bedankt!
Die vriendin heeft al heel onopvallend tegen hem over mij gepraat en hij zei dat hij het wel jammer vond dat mijn telefoon kapot is.
Ik krijg pas over twee weken ofzo een nieuwe maar dan is de vakantie dus al begonnen en heb ik zijn nummer nóg niet.
Het klinkt een beetje zwak, maar juist omdat hij ook één van de populairdere is, vind ik het moeilijk om initiatief te nemen. En omdat ik me ook écht aangetrokken voel en daar verlegen van wordt.

stuur hem in de vakantie een berichtje via facebook als je je telefoon hebt. dat je eindelijk je nieuwe telefoon hebt en vraag zijn nummer ofzo? of geef je eigen nummer gewoon.