popcorn met popcornmachine

Hoi meiden,
Ik heb gisteren een popcornmachine gekocht. Ik krijg er super popcorn uit en tenmiste niet verbrand. Maar ik weet niet hoe ik er nu zoute of zoete popcorn kan maken. Het zout blijft niet plakken. Nu heb ik gisteren olijfolie er overheen gespoten en dan zout maar dit was echt niet lekker. Hoe doen jullie dat met zout en hoe maken jullie zoete popcorn als het uit de popcornmachine komt.

Er mag helaas geen zout of suiker in de machine

Desnoods strooi je er later suiker over, als het goed is is de popcorn nog warm en smelt de suiker mee.

Ik had dit probleem ook en heb t even opgezocht. Zodra de popcorn uit de machine is moet je er poedersuiker overheen strooien om zoete popcorn krijgen. Doordat de popcorn nog warm is zal de suiker smelten.

Ik dacht ook dat het zo simpel was, nou niet dus :stuck_out_tongue: Al het zout valt er namelijk vanaf. Toen ik dat doorhad heb ik gesmolten boter over de popcorn heen gestrooid en daarna zout maar dat was super vet en de popcorn smaakte alleen naar roomboter… Maar na even zoeken ben ik eruit: nadat de popcorn uit de machine is gesprongen meteen zonnebloem-of olijfolie over de warme popcorn sprankelen/sprayen en zout er overheen. Zo blijft de zout aan de olie plakken. Zonnebloemolie zal geen smaak toevoegen maar olijfolie zal een apart smaakje geven.

Staat dat niet ergens in de gebruiksaanwijzing ofzo;)?

En je kunt inderdaad beter zonnebloemolie gebruiken voor je zoute popcorn, in plaats van olijfolie, want die smaakt niet zo lekker. Of misschien dat een beetje roomboter werkt?

Mag ik vraag waar/welke popcorn machine je hebt gekocht. Ik vind zelfgemaakte popcorn altijd heerlijk, maar het is me altijd zoveel werk met een pan + de helft verbrand me.