(Pop)Idolen, kunstenaars of wereldverbeteraars?

Volgende week moet ik mijn profielwerkstuk inleveren. Mijn profielwerkstuk gaat over popidolen. Het is bijna af, maar toch wil ik nog even peilen wat jullie mening over popidolen is!

• Vind je (pop)muziek belangrijk?
  • Waarom luister je naar muziek?
  • Heb je (pop)idolen, zo ja: wie?
  • Welk muziekgenre (Top 40, hiphop, rock, emocore, alto enzovoorts) denk je dat het meest populair is onder jongeren?
  • Merk je dat jongeren dezelfde kleding dragen als (pop)idolen? Zo ja, welk idool is het meest populair, denk je?
  • Merk je zelf wat van de invloed van hiphopvideoclips (vrouwen worden daar vaak als minderwaardig en als soort slavin beschouwd, mannen vertonen vaak machogedrag)?
  • Denk je dat Madonna een grote rol heeft gehad in de vrouwenemancipatie (dus in haar jongere jaren)?
  • Ben je het eens met de stelling: ‘Iedereen die ik ken, kent Madonna’?

Alvast bedankt voor het invullen! (:

(in welke zin bedoel je nu ‘pop’? als in ‘populair’ of dingen als backstreetboys en spice girls? (sorry ik stam nog uit die tijd;)))

Ja enorm, het helpt je bij je ontwikkeling.

verwerken/uiten van emoties, zowel positief als negatief, recreatie, kan gewoon niet zonder

james Jamerson, bassist van motown, mark king, bassist van level42
    Verder zijn mijn favo bands millencolin en de backstreet boys

• Welk muziekgenre (Top 40, hiphop, rock, emocore, alto enzovoorts) denk je dat het meest populair is onder jongeren?
    Top40 is geen genre. Maar wat is in de top40 staat lijkt mij het meest populair, anders zou het er niet in staan. moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat er momenteel in staat.

• Merk je dat jongeren dezelfde kleding dragen als (pop)idolen? Zo ja, welk idool is het meest populair, denk je?
    enigzins wel. Je ziet in het straatbeeld veel rihanna en tokio hotel ‘invloeden’

• Merk je zelf wat van de invloed van hiphopvideoclips (vrouwen worden daar vaak als minderwaardig en als soort slavin beschouwd, mannen vertonen vaak machogedrag)?
    In mijn eigen kringen niet, maar als ik naar mensen op straat kijk wel.

• Denk je dat Madonna een grote rol heeft gehad in de vrouwenemancipatie (dus in haar jongere jaren)?
    Ja enorm! jammer dat dat nu door dat machogedrag weer enigzins teniet wordt gedaan.

Ja, die vrouw is een klassieker op zich.

- Vind je (pop)muziek belangrijk?
Ja, ik luister echt heel vaak muziek, maar geen popmuziek (tenminste niet als je de britney spears-popmuziek bedoelt)
- Waarom luister je naar muziek?
Om te onstpannen, om iets te doen te hebben, gewoon om het te luisteren (daar kan ik echt van genieten xd)
- Heb je (pop)idolen, zo ja: wie?
Nee, ik vind van verschillende artiesten nummers goed
- Welk muziekgenre (Top 40, hiphop, rock, emocore, alto enzovoorts) denk je dat het meest populair is onder jongeren?
Ik denk top 40, omdat dat inhoud wat op tv komt.
- Merk je dat jongeren dezelfde kleding dragen als (pop)idolen? Zo ja, welk idool is het meest populair, denk je?
Geen idee.
- Merk je zelf wat van de invloed van hiphopvideoclips (vrouwen worden daar vaak als minderwaardig en als soort slavin beschouwd, mannen vertonen vaak machogedrag)?
Sommige jongens zouden wel een leven willen als in zo’n videoclip ja, maar dat zijn dan van die domme aanstellertjes.
- Denk je dat Madonna een grote rol heeft gehad in de vrouwenemancipatie (dus in haar jongere jaren)?
Hmm, ik denk van niet. Ze is een zangeres, niet iemand die voor de vrouwenemancipatie strijd. In mijn ogen dan toch :]
- Ben je het eens met de stelling: ‘Iedereen die ik ken, kent Madonna’?
Ja, als je madonna niet kent, vraag ik me af waar je vandaag komt. Daar bedoel ik mee dat ze toch wel ongeveer de bekendste artieste is.

Ja heel belangrijk.

Afleiding, bezig zijn:meezingen. Omdat ik me goed voel bij muziek.

ANOUK, Aretha Franklin.

Jammer genoeg de hiphop… Zelf luister ik voornamelijk rock, metal etc.

Nee.

Nee dat niet echt, maar wel dat meisjes zich vaak bloot kleden.

Ik heb geen flauw idee.

Ja, daar ben ik het mee eens. Maar waarom iedereen haar kent? Geen idee…

Pop als in populair (;

Ja, want ik luister graag muziek
    Het is leuk :’] ?
    niet echt
    Top 40, want dat kent iedereen meestal wel
    Ik merk het niet echt
    Ik vind die clips een beetje overdreven,dat wel. Maar in het echte leven merk ik er niet zo veel van op een paar oversekste jongetjes na
    Ik denk van wel
    Ik weet het niet zeker omdat ik het niet gevraagt heb,maar ik ga er wel van uit. Als je haar niet kent ben je wel heel dom.
    Ja. Ik hou van muziek en het helpt me met mijn Engels.

Omdat ik het leuk vind om mee te zingen en gewoon te luisteren en als ik me down voel kan ik lekker een vrolijk liedje luisteren.

Heb je (pop)idolen, zo ja: wie?
Ik vind fan een dom woord, maar ik vind Rihanna en Lady Gaga wel oké.

• Merk je dat jongeren dezelfde kleding dragen als (pop)idolen?
    Daar let ik niet zo op, maar toen Rihanna haar haar had afgeknipt in die periode van ‘Umbrella’ had ineens iedereen zo’n kapsel.

Van die clips merk ik niks, maar ik vind Akon wel een klootzak dankzij zijn teksten.

Weet ik niet. Waarom zij? Ze heeft wel invloed gehad op de popmuziek.

Ja.

Totaal niet
    Omdat ik ervan geniet.
    Ja ik heb idolen, maar yeasayer bijv.
    Top 40
    Ja, muziekgenre’s waar je naar luisterd hebben invloed op je kledingstijl. Wat het meest populair is weet ik niet.
    Nee, ik denk dat er andere oorzaken zijn. + De generatie onder mij heeft er pas last van.
    Nee, er zijn veel vrouwen die een veel grotere rol speelden.
    Ja.
  • Vind je (pop)muziek belangrijk? Nee.

• Waarom luister je naar muziek? Ik vind het lekker om naar te luisteren, het kan je bijvoorbeeld vrolijk maken of je geniet gewoon van de muziek.

• Heb je (pop)idolen, zo ja: wie? Nee.

• Welk muziekgenre (Top 40, hiphop, rock, emocore, alto enzovoorts) denk je dat het meest populair is onder jongeren? Ik denk top40 en rock. Top40 omdat dat zogezegd de ‘top’ is, veel mensen worden daar door beïnvloed en ik denk dat er nog een aardig grote groep is die van rock houdt.

• Merk je dat jongeren dezelfde kleding dragen als (pop)idolen? Zo ja, welk idool is het meest populair, denk je? Nee niet echt, al is dat soms wel zo. Bijvoorbeeld Tokio Hotel, veel fans dragen een beetje dezelfde stijlen als de band.

• Merk je zelf wat van de invloed van hiphopvideoclips (vrouwen worden daar vaak als minderwaardig en als soort slavin beschouwd, mannen vertonen vaak machogedrag)? Nee.

• Denk je dat Madonna een grote rol heeft gehad in de vrouwenemancipatie (dus in haar jongere jaren)? Nee.

• Ben je het eens met de stelling: ‘Iedereen die ik ken, kent Madonna’? Ja.