Pompoenpuree en zoete aardappel, where to buy?

Hallo lieve fitties en foodies! Ik wou morgen graag iets maken met pompoenpuree, worteltjes en zoete aardappel (dit lijkt me namelijk een hemelse combinatie. Maar… weet iemand waar pompoenpuree te koop is? Ik zat zelf te denken aan een biologische winkel o.i.d. En de zoete aardappels, volgens mij zijn deze gewoon bij de Jumbo en de AH te koop? :upside_down_face:

Zoete aardappels heel goedkoop bij de lidl! Bij de AH volgens mij ook, maar bij de Jumbo (die bij ons in elk geval) niet.

Pompoenpuree moet je denk ik zelf maken, dat heb ik nog nooit in Nederland gezien…

Bij de AH hebben ze iig zoete aardappel volgens de website, en ook pompoen (maar geen puree volgens mij)

Maar pompoenpuree maken is heel makkelijk trouwens hoor! Je kunt gewoon verse pompoen of diepvriesblokjes pompoen van de AH kopen. En dan koken in bouillon, afgieten, eventueel een fijngesnipperd uitje of knoflook of andere kruiden erdoor en dan pureren met de staafmixer.

Pompoen puree is niet te koop in Nederland en zoete aardappels heb je in supermarkten. Je hebt gele, rode en paarse.

Bij ons zit echt een kleine Appie die niets heeft, maar zelfs daar zijn zoete Aardappelen te koop! Ik vond ze zelf niet zo, maar probeer het vooral uit zou ik zeggen :grinning:

Ik haal pompoen puree bij de Marqt. Ook zit er een engelse toko die het heeft maar die is gezoet.

Voor zoete aardappels zou je denk ik bij de groenteboer moeten zijn. Dat verkopen ze hier tenminste nergens in supermarkten.

Zoete aardappel verkopen ze bij de AH! :slightly_smiling_face: Alleen niet het hele jaar door geloof ik.

Zoete aardappel hebben ze heir in ieder geval in elke supermarkt en ik weet dat ze bij de AH ook kleine zoete aardappels hebben in zo’n zak, niet alleen los!
Eventueel kan je ook nog bij een Toko kijken hiervoor.

Pompoenpuree heb ik niet te koop gezien, maar je kan het altijd zelf maken, kan gemakkelijk!

bij ons hebben ze ook in elke supermarkt zoete aardappels.

en pompoenpurree is kei simpel zelf te maken.

Zoete aardappel en pompoenblokjes gevonden! Samen met wortel gekookt en daarna in de staafmixer gedaan: et voilà, homemade pompoenpuree!

Bedankt voor alle reacties!

Zoete aardappel is gewoon bij de supermarkt volgens mij.