Ik weet niet of hier meisjes zijn die naar “Kassa groen” kijken, maar een tijdje terug hadden ze een uitzending met daarin iets over polymeren in cosmetica. Het blijk dat in veel producten (voornamelijk scrubs en tandpasta) polymeren zitten verwerkt in de vorm van kleine plastic bolletjes. Deze bolletjes worden niet verwijderd door het systeem dat ons water schoon maakt en op deze manier blijft de hoeveelheid plastic in de oceaan maar groter worden.
Ik heb zelf al via de facebookpagina van de fabrikant van mijn scrubgel (dr. van der Hoog) gevraagd of zij hier iets aan gaan doen en zij hebben me dezelfde dag nog geantwoord dat ze momenteel bezig zijn om een nieuwe receptuur te maken met perzikpitjes. Prima oplossing als je het mij vraagt.
Nu wil ik jullie vragen of jullie vinden of hier iets aan gedaan moet worden. Ook roep ik jullie bij deze op om te kijken op jullie eigen cosmetische producten of hier polymeren in zitten en als deze er in zitten of jullie dan net als ik willen vragen aan de fabrikant of zij een oplossing willen verzinnen die goed is voor jou en voor het milieu .
http://plasticsoupfoundation.org/wat-kun-jij-doen/ Op deze pagina kun je lijstjes vinden van welke producten polymeren bevatten en welke niet.