Polyester Jasje verven!

Ik heb deze zomer van m’n vriendje een heel duur jasje gekregen, maar nu zijn er laatst gele (!) verfvlekken opgekomen die er niet meer uitkomen. Ik heb het jasje nu al nog een keer gekocht, maar ik vind het eeuwig zonde om dat oude jasje nu gewoon weg te gooien. Daarom dacht ik dat het misschien een optie is het te verven, zodat de vlekken ook niet meer zichtbaar zijn. Het jasje is nu beige en ik dacht aan een donkere kleur, zoals zwart, zodat de vlekken goed worden gedekt. Maar nu vind ik overal op het internet dat kleuringen niet hechten aan polyestervezels; maar mijn schilderacrylverf natuurlijk weer wel! Er is dus wel een manier om het te verven, maar om het nou gewoon helemaal te besmeuren met schilderacrylverf, dan wordt het waarschijnlijk ook geen egaal geheel.

Weet iemand misschien een andere manier om mijn jasje van polyester te verven?

Ik vrees dat het niet mogelijk is om je vestje te verven…
Ik denk niet dat het er met acrylverf beter uit komt te zien… Misschien is het nog het verstandigst om het dan te bleken. Dan heb je een wit vestje… En zullen de vlekken er ook mee uit gaan, verwácht ik. Maar dat is natuurlijk ook niet wat je wilt.
Succes in elk geval!

Misschien de volgende keer maar oude kleding aandoen tijdens het schilderen :wink:

Denk niet dat het gaat werken.

Als je bleek gebruikt op polyester los je de stof op… en ik draag altijd verfkleding tijdens het verven, alleen de fles was ontploft bij het opruimen…

Als het goed is kan je polyester wel verven, maar ik weet niet hoe :frowning_face:

Neee, kan niet, en sowieso blijven de stiksels de oorspronkelijke kleur, omdat daar een coating over heen zit, en je ze dus niet geverfd krijgt.
Wat voor jasje/welk merk was het:)?

Dit jasje was het:

http://www.menatwork.nl/Angel-age/Angel-Age-jasje-soepel-ceintuur-Tennie-white.html

Maar volgens deze site: http://www.ehow.com/how_6981184_paint-polyester-fabric.html kan het wel, dus ik ga denk ik morgen even naar de professionele verfwinkel in de stad, om daar te vragen naar goede verf en verfmethodes…

http://burner1.pixburner.com/erez/erez?src=maw/live/3501.011.25093%20a.tif&tmp=Medium&width=325&height=445&quality=90&sharpen=15&format=jpeg&fill=ffffff

Ik wist niet dat bleekmiddel niet werkt bij polyester.
Je moet ook geen explosieven gebruiken tijdens het verven, nergens voor nodig! Nee… Flauw! Het is rot dat er vlekjes inzitten.

Ik zou inderdaad naar een winkel gaan, misschien kun je het artikel uitprinten en meenemen. Dan kunnen zij misschien tips geven. Misschien ook handig om het jasje mee te nemen. Misschien weten ze een andere manier om de vlekken eruit te halen :wink:

Mooi jasje btw!

Hahaa! Ja ik heb er nu twee, dus ik kan er één aan doen en de andere neem ik mee :stuck_out_tongue: Ik had in ieder geval ergens gelezen en van mn moeder uit ervaring gehoord dat een vlek als deze alleen iets lichter wordt met chloor en in verhouding met de rest van het jasje nog steeds een vervelende vlek blijft, en dan als je polyester met chloor behandelt op een gegeven moment de draadjes uit elkaar vallen (ik denk dat dan bepaalde polyestherbindingen worden verbroken). Desnoods moet ik een oplossing zoeken met knoopjes of rafeltjes… Maar ik weet niet hoe ik me dat moet voorstellen. De vlekjes zitten links en rechts onder het knoopje…

Een riempje over het jasje heen dragen zodat de vlekken daaronder zitten?

Dat riempje zou wel kunnen maar toch niet een optimale oplossing, want dat staat minder leuk en het is moeilijk daarmee de vlekjes te bedekken. En dan zou ik liever dat andere vestje aan doen dat nog wel schoon is :stuck_out_tongue: