pols probleempje

Hooii allemaal,

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen. Weet niet of het bij het goede topic staat maar goed. Vorige week dinsdag was ik aan het stoeien met mijn vriend en toen klapte mijn pols dubbel naar binnen. Heel veel pijn en kon hem niet meer bewegen! Woensdag naar de huisarts gegaan en door verwezen naar het zh, fotos laten maken gelukkig niet gebroken. Wel de mede deling gekregen dat het ook mijn pees of bande kunnen zijn. Savonds vertrouwde me ouders het nog niet dus weer terug naar het zh. Even ingetaped gekregen meer niet. Het aangekeken tot maandag en nog geen gevoel in 3 vingers en geen beweging in mijn pols te krijgen. Terug naar de huisarts die denkt mijn pezen. Dus vandaag naar het ziekenhuis geweest om het na te laten kijken. Kreeg ik een arts die me als stront behandelde! Hij trok en dieuwde er aan en deed me veel pijn! hij was heel onvriendelijk en zei jaa niks beschadigt het is namelijk niet gebroken en lijkt me niet dat het je pezen zijn dan zouden er 6 afgescheurd moeten zijn en we werden weg gestuurd. Nu het leuke van alles! Er wordt steeds niet goed gekeken ik kan niks met mijn rechter hand en ben rechts heb veel pijn en kan niet werken. Heb ook geen idee wat het kan zijn! Iemand enig idee?

alvast bedankt!

Ander ziekenhuis proberen?

Heb je geen gevoel in je vingers? Dat klinkt voor mij als een beknelde zenuw. De stijfheid in je gewrichten kan komen door een beschadigde spier/pees inderdaad, flink overstrekt waarschijnlijk (als er inderdaad niks afgescheurd is, maar daar zullen de artsen vast wel/hopelijk gelijk in hebben).

Geen idee wat je eraan kan doen eerlijk gezegd. Ik zou op gevoel proberen te blijven bewegen met je pols. Dat mag wel wat ongemakkelijk voelen, maar je moet niet echt door de pijn heen.

Ik zou het nog tot vrijdag aankijken (nog voor het weekend) en dan weer bellen naar de huisarts en even langsgaan of gelijk even langs het ziekenhuis. Sterkte!

Jhaa ga het even met de huisarts bespreken en ik ben echt benieuwd wat het is

Vingers proberen te blijven bewegen (anders wordt je pols stijf en geloof me dan ben je nog verder van huis). Verder weer terug naar de dokter om te vragen wat je moet doen. Leg uit dat je bij die en die arts bent geweest in het ziekenhuis en dat je daar liever niet meer komt omdat hij je niet goed heeft geholpen. Dan kan hij je doorverwijzen naar het ziekenhuis en een anderen arts. Desnoods bel je alleen even om het te vragen aan de huisarts/assistent en misschien krijg je dan al een doorverwijzing.

ahw wat rot, beterschap! Ik heb meegemaakt dat er heel snel wordt gemist dat een pols is gebroken, dus wijs ze daar misschien nog eens op (?)

Wat rot voor je! Ze hebben echt het recht niet om zo te doen hoor, vaak blijkt dat mensen die met een pijntje afgewimpeld worden later dus wel iets ernstigs hadden --’. Patiënt is koning!

Maar ot: Ik zou ind. een ander ziekenhuis proberen, en vooral niet forceren.