Poll: jou mening over drank onder 18 jaar

Mijn mening over drank onder de 18 jaar is…
  • … Diegene kiest er zelf voor, maar ik zou het zelf niet doen.
  • … Ik ben er zwaar op tegen! Je verpest jezelf alleen maar!
  • … Uhmm, ik drink zo nu en dan zelf ook wel is en ik ben pas … jaar.
  • … Ik snap niet wat iedereen zo loopt te klagen.
  • … Ik houd mij er niet zo mee bezig.

0 stemmers

Heey allemaal!

Ik ben gewoon heel nieuwsgierig naar jullie mening over drankgebruik van tieners onder 18 jaar. ik zou het leuk vinden als jullie eerlijk antwoorden. Het duurt maar 1 seconde dus klik even op de uitspraak die het meest bij jou past.

Ik wil toch nog even van de gelegenheid gebruik maken en tieners aanspreken die drinken: dit gebeurd er met je lichaam als je een week alcohol drinkt http://www.cosmopolitan.nl/health-en-body/news/a146352/wow-dit-doet-een-weekend-alcohol-drinken-met-je-lichaam/

groetjes Eveline

Ik heb natuurlijk makkelijk spreken want ik ben 19, maar ik vind dat mensen onder de 18 niet zo moeten zeiken en van mij mag de alcohol en rookgrens ook wel naar 21+. En de prijs lekker duur maken want het is toch een luxeproduct.

hm ja ergens denk ik altijd wel ‘lol losers’ maar ik dronk op mn 15e ook al :’)

Tja het is gewoon slecht voor je en het is bewezen dat het onder de 18 gewoon echt je hersens verpest (eigenlijk onder de 25 wel, maar dat is nogal moeilijk te handhaven). Dus ik vind het een goede regel.
Alleen ik snap wel dat de mensen balen die eerst wel mochten drinken en nu ineens niet meer.
Dat is net als zeggen: “Wil je een snoepje? Asjeblieft. OKE TOCH NIET”

Ik vind het wel oké dat de leeftijd omhoog is gegaan want nu beginnen ze in plaats van hun 14e ‘pas’ op hun 16e met drank. Wel een beetje lullig voor de mensen die net mochten drinken en toen opeens niet meer, dat hadden ze naar mijn mening anders moeten oplossen.

Zullen we elk luxe product dan maar lekker duur maken? :wink:

Nou ja, weet je wat het is, wat is ‘drankgebruik’? Ik drink ook soms wel eens een glaasje hier en daar, ook voordat ik 18 was, maar ik weet vrij zeker dat met drankgebruik meestal iets meer wordt bedoeld. Als iemand onder de 18 af en toe een avondje wat drinkt: no problemo. Maar als ze zichzelf vol gaat gieten, ja, dat is alsnog hun eigen keuze maar nogal logisch dat dat onverstandig is en dat de overheid dan ook ingrijpt.

Nou ik ben 14, en mijn leeftijdsgenoten bijv. in mijn klas drinken echt heel veel alcohol. Ik drink zelf niet, maar hun drinken niet normaal veel, en dan niet omdat het perse lekker is maar ook om ‘stoer’ te doen en erbij te horen. Tegenwoordig is het dan ook heel gek als je dan ook niet drinkt.

Maar even bij de vraag, ik vind de leeftijdsgrens wel goed. Het zou echt niet gaan werken om alcohol naar 21+ te verzetten, daarom vind ik 18 wel een goede leeftijd.

Ok is goed. :wink:

Dit ja.

Wauw, fijn dat meer mensen er zo over denken! Ik zie vaak op snapchat jongens en meiden van mijn leeftijd (14/15jr.) foto’s maken van een tafel met een stuk of 4 flessen bacardi enzo, en dan staat erbij: vanmiddag met 1 vriend ofzo. ik vind de wereld wat dat betreft best wel verpest

ja het is sowieso stoer doen.

Ik hou me er niet mee bezig, maar ik ben dan ook ruim boven de 18.
Het is makkelijk om te zeggen dat het een goede regel is. Tuurlijk is het gezonder om voor je 18e niet te drinken, maarja, niemand doet alles perfect.
Ik dronk ook op mn 14/15e mn eerste breezer en ja dat was voornamelijk omdat iedereen het deed.
Ik denk dat zo af en toe een drankje heus geen kwaad kan (de grens was vroeger 16, en geloof me ik he er niks aan overgehouden) zolang het met mate is en jezelf je grenzen aangeeft.

jouw*

En ja als mijn broertje van 15 bijna 16 een biertje drinkt dan denk ik echt: ‘‘oh stoerdoenerij, koters’’

Maar, ik dronk ook toen ik 15 was en niet alleen één biertje. Wat ik wel vervelend vind is dat die kinderen van 16 in clubs komen van 18+.

Hm tsja, ik snap de regel op zich wel. Veel mensen van 18+ gaan toch beter met alcohol om dan 16+. Ook voor je gezondheid is drinken onder de 18, eigenlijk 23 niet goed…
Toch vind ik het jammer dat de regel veranderd is. Ik mis het echt dat ik nu ik 16 ben echt nergens uit kan gaan. Ik drink af en toe wel alcohol maar dat is echt niet om zogenaamd stoer te gaan doen ofzo haha

Ik ben een beetje bang dat veel alcohol drinken nu het nieuwe roken op vroege leeftijd wordt.

Verder ben ik van mening dat er veel te veel waarde wordt gehecht aan drank, zeker wat betreft de mate van plezier hebben.

Ik studeer en ik zie bij het uitgaan vaak genoeg studenten die ook niet met drank om kunnen gaan. Tuurlijk is het slecht voor je hersenen, maar ja dat is het ook als je 23 bent. Verder vind ik drinken met mate niet erg. Ik vind te veel drinken nooit goed, of je nou 16 of 23 bent. Liever iemand van 16/17 die af en toe een biertje drinkt dan iemand van 23 die drie dagen per week super lam is.

Dit.

zeker hier mee eens

Ik zie juist dat jongens en meiden veel eerder gaan drinken. Toen ik 14 was, waren er maar een paar die dronken en nu echt al heel veel. Dus geloof niet echt in de alcoholwet. Het idee is goed, maar het heeft (nog) geen effect en iedereen kan toch wel aan drank komen

Ik ben trouwens 17 en drink wel eens wat, maar nooit dat ik echt dronken ben.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Sommige mensen van 16 zijn verstandiger dan mensen van 25.

Verder vind ik die alcoholwet een goed idee, het werkt niet overal even goed, maar zo wordt het drinken wel verminderd.