[poll] Hoe winkel jij?

Hoe winkel jij?
  • Alleen online
  • Vooral online
  • Beide
  • Vooral in fysieke winkels
  • Alleen in winkels
  • Anders

0 stemmers

Hoe winkel jij?

Ik doe online research maar ik bestel nooit want ik vind dat niet handig met pakketjes en verzendkosten en thuis zijn. Maar ik weet al wat ik wil en dan ga ik naar de desbetreffende winkels om het te kopen, soms alleen soms met mensen erbij.

Beide, ik vind het leuk om in winkels te shoppen, maar online doe ik ook steeds meer. Vooral bij de H&M, daar bestel ik tegenwoordig elke maand wel :cold_sweat:

Ik koop vooral in fysieke winkels. Ik vind het fijn dat je het product in het echt kunt zien en als kleding niet past kun je heel makkelijk een andere maat pakken. Sommige dingen bestel ik wel online zoals bh’s, omdat ze mijn maat nooit in winkels hebben. Studieboeken bestel ik ook meestal.

Ik koop mijn kleding altijd in winkels. Wel doe ik vooraf af en toe online research, zodat ik een beetje weet of er leuke kleding is, maar bestellen doe ik nooit. Ik vind fysiek shoppen drie keer niks, maar ik vind het wel fijn om de kleding in het echt te zien, te passen en te ‘voelen’, voordat ik iets koop. Steeds maar kleren terugsturen lijkt me heel onhandig.

Beide.

Het liefst koop ik gewoon in de winkel, dan kun je de stof voelen, eventueel passen en is het makkelijker om te ruilen. Via internet doe ik eigenlijk alleen als ik het niet in de gewone winkels kan vinden of het niet bij mij in de buurt te koop is.

Ik heb niet echt een fatsoenlijk winkelcentrum in de buurt dus ik bestel juist wel vaak online. Vooral Zalando vind ik ideaal omdat je geen verzend- en retourkosten betaalt. Ik bestel altijd op rekening dus dan betaal ik alleen de spullen die ik daadwerkelijk houd. En sinds dat PostNL de mogelijkheid heeft om aan te geven wanneer je je pakketje wilt ontvangen laat ik pakketjes bezorgen op de dagen dat ik thuis ben (ik werk parttime). Ik check van tevoren ook altijd de stofsamenstelling. Zo weet ik dat ik 100% polyester niet zo goed verdraag, dus dat bestel ik dan ook niet.

Overigens koop ik schoenen en broeken meestal wel in fysieke winkels. Ik heb hele moeilijke voeten en broeken kopen is ook altijd een ramp met mijn figuur. Maar shirtjes, jurkjes, jasjes, etc. bestel ik dus wel allemaal.

Ik zoek online een beetje de catalogus door, zodat ik weet wat ik kan verwachten en waar ik potentieel geïnteresseerd ben. Ik koop alles fysiek in de winkel omdat ik graag de stof voel, kijk hoe het is afgewerkt, hoe doorzichtig het is, hoe het op mij valt, etc. Ik ben heel kritisch en dat kan alleen maar in het echt. :stuck_out_tongue:

Ik bestel juist eigenlijk alles online. Natuurlijk vind ik het zo af en toe ook wel lekker om gewoon in de stad te shoppen maar meestal kan ik veel meer leuke dingen online vinden dan in de winkels zelf. Ik ben nogal besluiteloos dus dan hoef ik niet meteen de keuze te maken en kan ik e nog even over nadenken. Dat kan in principe ook gewoon als je aan het winkelen bent maar dan is meestal de uitkomst dat ik het niet haal en er ook niet voor terug kom :’)

Ik koop toch meestal online, omdat ik in de winkels toch een bepaald soort druk voel. Misschien ligt het aan mij, hoor, dat kan ook haha. En ik betaal toch altijd achteraf, dus als iets niet helemaal goed zit, kan ik het altijd nog retourneren! :slightly_smiling_face:

Schoenen koop ik meestal online omdat ik dan al vaak weet wat ik wil, maar de rest toch voornamelijk in de winkel omdat ik het gewoon fijn vind om iets te kunnen passen.

Het ligt er een beetje aan waar ik naar opzoek ben. Schoenen en jassen koop ik eigenlijk altijd online, terwijl ik shirtjes, broeken en beha’s liever in de winkel koop, omdat daarbij de pasvorm moeilijker in te schatten is.