- Ja
- Nee
- Anders namelijkā¦
0 stemmers
0 stemmers
Ik ben nog niet gevaccineerd en ik weet eigenlijk ook niet zo goed waarom niet. Ik ben niet tegen maar ook niet voor ofzo? Ik weet gewoon eigenlijk niet zo goed wat te doen.
Ja, in januari al. Mijn opa is overleden aan corona en ik ben verpleegkundige, dus ik heb dan ook geen enkele seconde getwijfeld.
Ja, ik ben sinds kort volledig gevaccineerd.
Ik vond het in het begin ook eng, vanwege al die rare nieuwsberichten. Maar ik heb me zo goed mogelijk ingelezen en heb er vertrouwen in dat het vaccin veel meer voor- dan nadelen heeft.
Nee, ik niet. Je kunt met vaccinatie nog steeds corona krijgen en door geven, dus ik vind dat je het voor jezelf doet. In al die tijd dat hier corona is, ben ik niet bepaald voorzichtig geweest en heb het niet gehad of niet gemerktā¦
Ik ben er niet op tegen, maar ik hoef hem niet
De kans dat je andere besmet is wel degelijk kleiner. Daarnaast kan je na elke vaccinatie nog ziek worden. Het werkt nooit 100%.
Je vaccineert daarom juist voor de ander, het heropenen van de economie en dat zo houden (ook aankomende winter), en de wereldgezondheid.
Hoe minder mensen zich laten vaccineren, hoe meer het virus de kans heeft om rond te gaan en het risico dat er nieuwe varianten komen.
Top dat jij geen corona hebt opgelopen het afgelopen jaar, maar dat is waarschijnlijk gewoon geluk. Er zijn genoeg (gezonde) jongeren heel ziek van geworden, zeker van de variant die nu in Braziliƫ is.
Vaccineren doe je zeer zeker niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Bij veel (kwetsbare) mensen werkt het vaccin namelijk helaas niet en de kans dat je het nog doorgeeft is veel kleiner als je gevaccineerd bent. Het vaccin werkt, dat valt niet te ontkennen. Maar helaas niet voor 100% en niet voor iedereen, daarom is het juĆst belangrijk dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren.
Ja ik ben wel gevaccineerd. Dat komt van de overheid, en de overheid vind dat misschien wel belangrijk dat je dat doet.
Niet iedereen hoeft alles van elkaar op de hoogte te zijn.
Ik heb gezien wat long-COVID kan doen bij jonge mensen. Ik neem alle vaccinaties. Wil zo klein mogelijk risico lopen.
Ik heb er al 3 gehad, dat vind ik wel genoeg voor de komende tijd
Ik ben nooit ziek, eet gezond en sport maar met corona lag ik opeens paar dagen plat. Kon niks eten en amper drinken.
Volgende vaccinatie neem ik echt wel.
Nooit getest en nooit gevaccineerd
Ik ben nog niet gevaccineerd omdat ik het niet mag van mn ouders en ma ouders bepalen het natuurlijk als je 13 bent