[poll] Abortus

Ik ben voor abortus en de vrouw beslist. Ook als vorm van anticonceptie is abortus een optie. Als een vrouw haar anticonceptie niet op orde heeft, dan moet je daarover in gesprek gaan, maar niet aan de rechten van abortus komen.

Ik ben in alle gevallen voorstander van het recht op abortus. Er is altijd een kans dat je zwanger wordt en ik wil geen ongewenst kind op de wereld zetten. Ik ben als de dood voor alles wat met zwangerschap en bevallingen te maken heeft en ik wil dat echt niet verplicht moeten doorstaan, omdat een paar pipo’s uit de jaren 1920 over mijn lichaam willen beslissen en mij willen “straffen” dat ik seks heb.
Adoptie zou ik ook nooit voor kiezen, dan maar zelf houden. Vind het altijd heel makkelijk gezegd “dan adopteer je toch”. Het kind draag je 9 maanden en je moet een hele bevalling doorstaan, dan sta je de baby echt niet zomaar af. Een zwangerschap en bevalling vragen echt heel veel van je lichaam, je kan nooit iemand dwingen om dat mee te moeten maken.

Soms hoor je tegenstanders van abortus wel eens zeggen dat je dan maar geen seks moet hebben. Dat mensen dat vinden vind ik écht bizar. Dat is gewoon geen optie, seks is een eerste levensbehoefte.
Het is gewoon heel fijn dat we het recht hebben op abortus voor als het een keer mis gaat. Anders zou ik echt angstig worden om seks te hebben.
De ene persoon abortus wel toe laten staan en de ander niet vind ik echt werkelijk debiel, sorry (hoe bewijs je dat iemand wel/niet verkracht is?).

Mijn mening is dat tegen abortus zijn in alle gevallen voortkomt uit misogynie.