[poll] Abortus

.

Ik zeg al 100 keer, een embryo is geen persoon.

.

Wat weet jij er nou van wat dat kind er wel of niet van voelt als ie weg wordt gezogen -,-
neuh voelt die vast niet…

Dat zal nooit gaan doordringen hoor :stuck_out_tongue:

Dat is onderzocht, grappenmakert.

[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg6561420#msg6561420 date=1290438380]#msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg6561420#msg6561420 date=1290438380] date=1290438380]#msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg6561420#msg6561420 date=1290438380]#msg

Het kwam hierdoor:

[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg6561420#msg6561420 date=1290438380]#msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg6561420#msg6561420 date=1290438380] date=1290438380]#msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg[quote author=Anonymous link=topic=172773.msg6561420#msg6561420 date=1290438380]#msg

Maar ‘niet echte keuzes’. Wat versta jij daar onder?

natuurlijk heb ik door wat ik zeg en natuurlijk heb ik door hoe verschrikkelijk dat klinkt. maar blijkbaar zijn mensen zo schijnheilig dat een baby dood mag als je hem nog niet kan zien, maar als het eenmaal de buik uit is dan is het ineens een ander verhaal.

dus hoe verschrikkelijk die opmerking van mij in jouw oren klinkt, zo verschrikkelijk klinkt voorstander van abortus zijn in mijn oren.

En dat dringt dus bij mij niet door :stuck_out_tongue: Hoe kan je dat nou niet snappen? Zal wel aan mij liggen.

Dat is toch algemeen bekend dat zo’n vruchtje daar niks van voelt ?

Of je hebt een goed gevoel doordat je je kind hebt toevertrouwd aan een persoon/stel dat het wel goed kan verzorgen. Jij zegt het allemaal alsof het feiten (lees; ‘Je verpest je eigen leven…’ Wie zegt dat je daarmee je hele leven verpest?)

Ja ik snap ook niet hoe je dat nou niet kan snappen maarja xD

Ik vind het pas moord als het kindje levensvatbaar is (dat is geloof ik bij de 22 weken, hoewel de kans dat de kind buiten de baarmoeder zal blijven leven erg klein is), maar dan mag er ook geen abortus gepleegd meer worden (uitzonderingen daargelaten).

Even iets anders; is TS gelovig?

Nou iig gun je hem niet zijn leven, het is toch je eigen verantwoordelijkheid.
er zitten nou eenmaal consequenties aan ,
lekker ego om te zeggen: Tjaa ben er nog niet klaar voor, ik ben baas in eigen buik. echt FUCKING egoistisch… en het is echt niet egoistisch om het kindje te houden hoor, er bestaat ook nog zoiets als ADOPTIE, remember?

ja maar nu ga je van mens over naar persoon.

een persoon is een mens die in staat is tot sociale eigenschappen en relaties. een mens is een levend wezen.

dus als je het zo bekijkt is een baby pas een ‘persoon’ als het de buik uitkomt, maar daarvoor is het nog wel menselijk…?

Bijna iedere vrouw die ooit adoptie heeft laten plegen is natuurlijk blij dat ze haar kind een beter leven heeft kunnen geven, maar zal haar kind ook ongelooflijk missen. Dus ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je daar altijd een rotgevoel over houdt.
Denk nou ook aan dat kind; hoe zou jij het vinden als je moeder je niet wou hebben?

Nee, prima als je seks hebt. Maar je kiest er zelf voor, met de kans om zwanger te worden.
Als je nooit een kind wil dan is dat makkelijk; zorg dat dat niet meer kan of zorg dat je genoeg voorbehoedsmiddelen gebruikt zodat de kans echt heeeel klein is.
Maar ik vind wel dat je, als je zo nodig seks wil hebben, je ook verantwoordelijk genoeg moet zijn om voor de mogelijke gevolgen op te draaien.

ja maar ik zou precies dezelfde mening hebben als dit niet het geval was.

Nou van dat opzoeken bedoeld ze denk ik? Zou ik niet op zitten te wachten.

Een plant is toch ook niet menselijk? Het voelt niet (misschien wel) en het denkt niet. Een embryo doet dit sowieso beide niet. Dus waarom is het dan al een mens? Een dood eitje in je baarmoeder is toch ook geen mens? Ook al had het dat kunnen worden als het nog had geleefd.