[poll] Abortus

Oja, en mag ik weten waar jij die informatie vandaan hebt?
Een embryo begint na 8 weken al een zenuwstelsel te ontwikkelen, en je mag je abortus plegen tot 3 maanden.
Hoezo voelt hij er dan niets van?

LEES:ADOPTIE

.

Ook een plant heeft voeding nodig. Dat een embryo dat doet via de navelstreng is geen argument dat het dan meteen menselijk is.

als ik niet gelovig was zou ik dezelfde mening hebben over abortus.

Ja als we die kant op gaan kun je zeggen dat elke jongen die zich aftrekt ook een moordenaar is :'3

Hm je hebt een punt ja. Oké ik kan slecht m’n ongelijk toegeven, maar hier heb je wel gelijk :'3

Adoptie is emotioneel gezien erg zwaar.

Ben ik ook slecht in, maar danku :stuck_out_tongue:

jeetje, zoek een biologie boek op en kom dan terug.
een groeiende baby in een buik van een mens is menselijk.

Uhu. Dan worden er elke dag miljarden kinderen vermoord.
Oh, en dan ben ik een keer in de maand ook een moordenaar. :'3

Vind je al die vragen als je geadopteert vind niet egoïstisch of minder egoïstisch?

Over leven gunnen… Ik ken zat mensen die andere geen leven gunnen. Wat dacht je van al die kippen en koeien die geslacht worden? Dat zal dan ook egoïsme zijn.

HAHA, je kind wegzuigen niet dan :’) ?

whahaha goeie :stuck_out_tongue: Dat hadden allemaal kinders kunnen zijn :open_mouth: ohnee

Het is nog geen baby, dat is het hele punt. Het is gewoon een ‘vruchtje’.

Ik heb deze discussie ook vaak gevoerd bij debatteren enzo haha, maar ik ben dus wel anti abortus.
Ik vind als je zwanger bent moet je daarvoor de verantwoordelijkheid dragen. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb ‘‘Ja maar dan heeft het kind toch geen goed leven bij een jonge moeder blabla’’, maar WIE zegt dat het kind geen goed leven krijgt, je kunt toch niet in de toekomst kijken?
We wonen in een van de beste landen ter wereld, genoeg andere mogenlijkheden naast abortus.
Plus het feit dat je, je eigen kind, je eigen vlees en bloed VERMOORD… Ik kan er niet over uit dat iemand dat KAN doen.
Ik vind dat het vermoorden van je kind niet goed te praten valt.
Dan kun je wel zeggen ‘‘Ja maar als je je kind laat adopteren denkt het dat je niet van hem/haar hield’’ ik vind dat je door adoptie meer liefde toont dan abortus.
Maar dit is mijn mening :slightly_smiling_face:

Jawel maar veel minder ik bedoel je kent het nog niet. Je ziet het nog niet.

Dus dat is minder zwaar.

nee niet waar, ik heb het de hele tijd al over een zaadje en een eitje die aan elkaar gelinkt zijn.,

Veel minder, je houdt je kind niet vast, je weet dat het niet leeft enz.

Ik vind het echt een rot onderwerp. Ik heb zoiets van: als de moeder of zelfs het kind daardoor in een rotsituatie komen, vind ik het wel kunnen. Maar vraag een keer aan jezelf: stel dat het bij mij wél gewoon door heel raar toeval of wat dan ook misgaat, wat doe ik dan? En dan weet ik dus niet wat te antwoorden xD