politieschool

Hallo lieve dames,

Gisteren ben ik mijn baan kwijt geraakt door bezuinigingen helaas… nu zit in in de ww en ik zat na te denken over wat ik verder wilde doen.
Ik heb een opleiding voor de verzorging gedaan maar daar is momenteel ook niet veel werk in. Aangezien ik nog maar 20 ben vind ik het zonde om niet meer naar school te gaan.

Nu kwam ik op het idee om naar de politieschool te gaan en dan voor de opleiding hoofdagent niveau 4.

Nu vroeg ik mij af,
Zijn er meiden die deze opleiding ook gedaan hebben? of soortgelijke opleiding? ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen…

Liefs

Volgens mij wilde een goede vriend van mij hetzelfde doen. Hij moest een sporttest, een rekentest en een taaltest maken. Ik weet nog dat hij de sporttest wel haalde, maar of de reken- of de taaltest niet. Het schijnt dat er in dat proces heel veel mensen niet door mogen naar de opleiding, vooral omdat de sporttest niet wordt gehaald.

Hoi,

Heb er meer mensen over gehoord die naar de politieacademie wilden
en wil het misschien zelf ook, maar volgens mij gaat het allemaal nog
redelijk lastig met eventuele vacatures die er niet altijd zijn, maar die
er wel moeten zijn voordat je aan de opleiding begint.

Verder is de sporttest redelijk zwaar, maar als je er echt voor gaat
en het wilt, denk ik dat het je lukt om er te komen.

Ohja, en ^, die rekentoets, weet je of die bij elke opleiding binnen
de politie afgelegd moet worden?

Xxxx.

Het is inderdaad erg lastig om aangenomen te worden. Een klein gedeelte wordt uitgenodigd om überhaupt testen te doen. De testen zijn ook super zwaar en een groot gedeelte valt hierbij af.

Mijn droom is trouwens ook om ooit bij de politie te komen. Maar verwacht dat het in de nabije toekomst niet gaat gebeuren omdat er weinig vacatures zijn. Je hebt volgens mij ook op sommige mbo scholen een vooropleiding voor de politie. Misschien kan je daar bij kijken.

En daarnaast staan er nu wel enkele vacatures online momenteel. Dus grijp je kans!

Het is inderdaad heel lastig om alleen al uitgekozen te worden, zoals hierboven wordt gezegd.
En je moet het ook écht willen, familie van mij zit ook bij de politie, net afgestudeerd. Maar je moet echt een hoop doorzettingsvermogen hebben en niet zoiets van “ja ik weet niet wat ik anders moet”

De testen zijn heel zwaar en het is heeeel veel sporten en trainingen en onregelmatige tijden, maar wel super leuk.

Vriend van mij had ook gesolliciteerd en er waren 1200 sollicitaties en er gaan maar iets van 30 door dacht ik. Dus je moet wel een hele goede cv en motivatie hebben wil je door mogen.

Maar je kan het altijd proberen, op dit moment zijn er ook weer vacatures geloof ik. Niet geschoten is altijd mis :slightly_smiling_face:

Vervelend dat je je baan bent kwijtgeraakt. Lijkt me lastig en rot.

Mijn zus heeft de opleiding gedaan en ik heb als naaste gezien en ervaren dat je het vak echt moet kunnen en hard moet zijn.

Niet voor de politie maar wel soortgelijke testen moeten doen (geen taal/rekenen though). Vergis je je er inderdaad niet in. Een sporttest lijkt heel simpel, maar er vallen zo veel mensen alleen daar al op af!
Maar als je het heel graag wil dan moet je ervoor gaan! Het is zeker te behalen!

Bij de politie werken lijkt me ook zo gaaf. Alleen ga ik eerst denk ik SPH doen en daarna verder zien. Want door medische issues is het voor mij op dit moment niet haalbaar. Die sporttest zou ik nu bijvoorbeeld nooit halen. Maar misschien over een aantal jaar! Of anders ga ik misschien over een tijdje als vrijwilliger bij de politie werken.