Paar dagen terug zat ik met mijn nicht te praten over de verkiezingen en de partijen. Ik zei dus dat ik het fijn vond om in een land te leven dat geen Christelijke/Islamitische/Joodse(whatever alles)-staat is. Dit omdat ik niet vind dat je geloof kan mengen met politiek. We leven namelijk met zijn allen en er zijn altijd wel mensen die iets anders geloven, waar je ook bent. Zij vond dus dit niet. Zij zei dat ze liever had gehad dat Nederland een Islamitische staat was (om even te zeggen wat zij zei, het kan om elk geloof gaan, dus aub niet gelijk een Islam is slecht discussie beginnen), want daar zou ze zich fijner in voelen. Ja, dat kan natuurlijk, maar toen ik aangaf dat er een groot gedeelte in Nederland niet- of andersgelovig is, vond ze het onzin. ‘Geloof kun je zo goed verspreiden-’ zei ze. Maar als iemand het gewoon NIET gelooft, is het toch raar om die gene regels op te dwingen die te maken hebben met een geloof? Ik vind dat je die twee moet kunnen scheiden. Geloof haat vind ik ook niet kunnen. Iedereen mag toch geloven wat hij/zij wil? Je kunt toch niet de mensen dwingen om elke Zaterdag naar de kerk te gaan? Of om bedekt rond te lopen? Of een land verbieden koeien te nuttigen? Of juist aangeven dat je NIET bedekt mag lopen of geen kepeltje mag dragen?
Nou ja kort gezegd: Vinden jullie dat we politiek en geloof kunnen mengen? Of moet dat gewoon echt gescheiden worden?