Politici met strafblad

Ik weet niet precies wat ik erover moet vinden, maar moet er morgen een betoog overschrijven voor mijn examens! Ik heb dus dringend een paar goede voor en tegen argumenten nodig!
Ik ben zelf denk ik tegen want politici zorgen er immers toch voor dat strafbladen worden opgesteld. Niet direct, maar indirect. Politici bedenken de regels waaraan heel de samenleving zich moet houden en zo niet wordt je gestraft. Met ,in ernstige gevallen, een aantekening op je strafblad. Ze hebben een voorbeeld functie voor de gehele samenleving dus ze zouden toch eigenlijk geen strafblad mogen hebben? Ze zijn het dan dus eigenlijk niet eens met de regels die ze zelf hebben opgesteld.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Eric Lucassen van de PVV. Met zijn partij geeft hij de buitenlanders vaak de schuld van de dingen die fout gaan, maar hij geeft zelf blijkbaar ook niet het goede voorbeeld toch?
Aan de ander kant: Politici komen meestal al aan de macht door mensen voor te liegen, te bedriegen en te manupileren. Ze geven dus eigenlijk al geen goed voorbeeld.

Dus mijn vraag is of er hier mensen zijn met een goed geargumenteerde mening hierover!

Alvast harstikke bedankt iedereen :grinning:

sorry maar wat is je stelling?

Er is geen stelling. Je moet je mening kunnen vormen over het feit dat er politici zijn met een strafblad. “Vind je dit kunnen of niet” en dat moet ik kunnen beargumenteren met voors en tegens! zo iets zeg maar :stuck_out_tongue: Ik wil graag jullie mening hierover weten.

dus eigenlijk:

Vind je het kunnen dat er politici zijn met een strafblad?

Sorry maar met een betoog MOET er een stelling zijn.

Ik vind het overigens niet kunnen dat de mensen die het land regeren een strafblad hebben. Maarja, in de wet staat dat iedereen een partij mag oprichten en politiek mag uitoefenen, dus je kan er vrij weinig aan doen.

Hoewel ik het er niet mee eens ben dat elke randdebiel even politiek uit mag oefenen, maar daar gaat het niet om.