Polaroid camera

Hoi,
Een tijd geleden wilde ik graag een polaroid camera kopen. Van dit idee ben ik uiteindelijk afgestapt, wegens te duur of te goedkoop (lees: onbetrouwbare prijzen/verkopers op ebay). Maar nu begint het toch weer te ‘kriebelen’ om er een te kopen.
Nu vroeg ik me af, heeft hier iemand een Polaroid camera? Zo ja, waar heb je hem gekocht, hoeveel heb je ervoor betaald, waar koop je de film?

Ik weet trouwens dat er hierover al topics zijn, maar aangezien die niet actief zijn en er verder niets bruikbaars in te vinden was…

ik zou even aan een mod vragen of ze dit willen verplaatsen naar het fotografie forum. (:

juist, ik wist dat er een geschikter subforum was… even vragen hoor

Verplaatst.

en bedankt :slightly_smiling_face:

uhm, ik heb er zelf laats ook naar gekeken. Maar het is zegmaar zo dat je de camera’s heel goedkoop kan krijgen. Een nieuwe camera kan je alleen maar krijgen van de serie 300, en dat is ook de enige serie waar nog films van worden gemaakt. 300 en 600 camera’s kan je op ebay ook krijgen voor heel goedkoop dus dat is geen probleem. Maar de films die in de camera moeten zijn super duur! Het is 10 euro voor 10 foto’s. En voor 600 kan je alleen op ebay krijgen want die worden niet meer gemaakt en zullen over een tijdje dus ook helemaal niet meer verkrijgbaar zijn… Dus als je iets koopt zou ik een 300 camera kopen, en de film die er bij hoort. Je kan wel op internet vinden waar je dat kan kopen en hoe. Ik hoop dat je hier iets mee kan :slightly_smiling_face:

Kan ik al heel wat mee, ik had namelijk net een goedkope 600 gezien, maar die wordt het dus al niet! Maar sowieso is het prijskaartje wel hoog…

De film voor een 600 camera kost 20 euro voor 8 foto’s. Duur dus. Als je instant foto’s wilt maken kan je beter een polaroid 300 of een fuji instax mini of wide kopen. Daar kost de film 10 euro voor 10 foto’s voor. (op ebay nog veel goedkoper)

Ik wil ook wel een echte polaroid camera, maar dan voor de heb en niet om te gebruiken.

ik wil dat ook! ik hou dus nog even dit topic in de gaten… :wink:

Wij hebben thuis nog een oudere poloroid camera liggen, alleen daar moeten nog wel die foto’s dingen in. Alleen geen idee waar ik die kan kopen.

Als je echt heel graag een soort polaroid camera wil, kun je denk ik beter voor een Fuji Instax Mini gaan. Is dan wel geen ‘polaroid’ maar het is haast 't zelfde en de film is veel makkelijker verkrijgbaar en goedkoper dan voor een echte polaroid

^dus je kan dan ook instant foto’s maken?

Inderdaad, film voor de Fuji Instax Mini word nog steeds geproduceerd ook. En ja het is ook een instant camera :wink:

hoi killlllllllll =D

ik heb een fuji instax mini en die is heeeel fijn!

Ik heb er ook eentje, maar ik gebruik hem niet. Weet ook niet hoe die werkt, of die het doet, enzovoort :'D

http://www.the-impossible-project.com/

Ja die heb ik ook! Via Megagadgets gekocht toendertijd, gelukkig verkopen ze ook de filmpjes los zodat ik niet maanden hoef te zoeken daarnaar…

Hoe duur zijn die Films voor die fuji instax mini?

Ongeveer 12 euro voor 10 foto’s.

Ik had mezelf afgelopen maand getrakteerd op Impossible Film. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Er is ook nog de fuji instax wide, die foto’s zijn iets duurder (scheelt niet veel) en dan krijg je wide-angle foto’s die ook wat groter zijn (de foto zelf = creditcart formaat, en dan nog een randje wit)