Poes adopteren

Lieve meiden,

A.s vrijdag is het zo ver! Dan mag ik een poesje uitzoeken in het asiel! Ik had een heel lief poesje op het oog maar helaas is hij al geplaatst.

Ik wil heel graag een poes die binnen kan blijven omdat ik midden in het centrum woon en ook midden aan een drukke weg.

Ik heb op enkele sites gekeken van dierenasiels in de buurt omdat ik me wil vestigen op verschillende asielen in de buurt! Maar ik zie dat de meeste katten naar buiten moeten of beide kunnen ( binnen en buiten) heeft iemand ervaring met een poes uit het asiel halen? Ik ben zo bang dat ze allemaal naar buiten moeten:(

Ja, goedzo! Niks dierenwinkel, gewoon asiel!

Wij halen altijd onze katten uit het asiel, maar daar hebben we geen last mee oid. Ze worden gewoon ontwormd etc., al is het wel zo dat een beestje dat als kitten vaak al het een en ander heeft meegemaakt niet nog echt een schootkat wordt. Het is niet zo dat ze dag in dag uit buiten zitten, onze zitten meestal binnen en met lekker weer buiten. De eerste dagen zijn wel altijd even wennen voor ze, het is belangrijk dat je een doosje neemt met daarin een handdoek die ze mogen ‘houden,’ zodat hun eigen geur er aan komt (ook voor als ze ooit naar de dierenarts gaan, kun je die meenemen om ze niet te panikeren). De eerste dagen een rustig plekje geven in de kamer, zodat hij kan wennen aan jouw manier van leven en je ritme. Ook de zeker de eerste dagen hetzelfde voeding op hetzelfde tijdstip geven en dat vasthouden. Laat ze lekker op verkenningstocht!

Veel plezier as vrijdag!

Dankjewel voor je reactie.

Weet je toevallig ook of ook precies alle dieren die op de site staan in het asiel zitten? Of zijn er meerdere in het asiel?

En binnen katten zijn die veel aanwezig? Naar mijn idee als ik zo op internet kijk moeten er zoveel katten naar buiten

Over dat internet; dat weet ik niet precies, maar ik denk het eigenlijk wel (in ons relatief kleine asiel zit echt een overload aan katten, die staan eeeeecht niet allemaal op die site).

Wij kiezen meestal voor binnenkatten, maar zeker als ze nog jong zijn kun je ze stimuleren veel binnen te zitten. Kan denk ik het beste door ze een eigen mandje etc. te geven, al is het maar een doos met stro (dat vinden ze lekker liggen) bij de verwarming. Ook als je ze veel aait natuurlijk, maar onze katten liggen 75% van de dag in het raamkozijn of op iemands schoot te pitten.

Ik denk dat je dan het beste een kitten uit het asiel kan nemen, zoals hierboven al gezegd werd. Wij hebben dat ook gedaan en wij hebben die van ons gewoon aangeleerd om binnen te blijven, en volgens mij heeft 'ie daar ook helemaal geen problemen mee. :slightly_smiling_face:

Ik kan niet wachten tot vrijdag!

De katten komen vanzelf naar je toe heb ik begrepen? Als binnen gaat kijken waar de katten zich verblijven:)

Wij eisen natuurlijk wel een foto. :slightly_smiling_face:

Super dat je je katje uit het asiel gaat halen!

Meeste poezen moeten idd helaas naar buiten. Mijn poes is een verre afstammeling van een kruising tussen een ‘straatkat’ en een raskat, en hij heeft nog een klein beetje die raskat-eigenschappen: hij gaat bv. nooit naar buiten.
Maar je moet daar echt geluk mee hebben! Zijn broer gaat bv. wel naar buiten.

Als ik jou was, zou ik het gewoon vragen aan de verzorgers van het asiel. Zij kennen de katten die er zitten het beste :slightly_smiling_face:

Veel plezier nog!

Echt goed dat je een poesje uit het asiel gaat halen!
Ik woon nog thuis (doh, ben pas 15) dus ik beslis niet echt over huisdieren maar ik wil later zeker een kat uit het asiel halen!

Oke hier heb je niet veel aan, dus up!

wij namen de eerste kat die naar ons toe kwam.
Supersociaal beestje!
blijkbaar moet je dat altijd doen, tenminste als je een gezellig dier wilt.
en jaaaaa
die kat weet wel van instinct dat-ie weg moet blijven van auto’s
gooi me nu niet dood met verhalen over doodgereden katten

Ik heb een kat uit het asiel, Het is echt een schatje ze slaapt bij me is altijd bij me wanneer ik me rot voel alleen… is het echt een buiten kat en is ze heel erg snel bang ze schrikt heel snel en vertrouwt de situatie meestal niet ze voelt zich eigenlijk alleen maar veilig in mijn kamer maar dat komt omdat ik haar 1ste 3 weken alleen op mijn kamer heb laten rondsnuffelen toen ze 1 jaar was, ze is nu althans 8 jaar haha

Geen idee of er al antwoord is op je vraag. Ik heb een 2 jaar in een asiel gewerkt.

Er zijn meer katten in het asiel dan alleen op de site maar deze zitten of in quarantaine of staan gewoon nog niet op internet (omdat de site niet is bijgewerkt). Zo stonden kittens bij ons bijna nooit op de site omdat ze dan veel te snel gaan en er te veel vraag naar is. Natuurlijk hoeft niet elk asiel zo te handelen maar het kan altijd. Als je nog vragen ofzo hebt kan je ze best stellen en dan kan ik kijken of ik je misschien een beetje kan helpen. Nou succes met het vinden van een kat. En trouwens het kitten seizoen moet nog beginnen dus als je nou echt niks weet zou ik gewoon nog even wachten. Want het kitten seizoen komt er bijna aan! :slightly_smiling_face:

Ik heb ook een poes uit het asiel. We konden niet kiezen welke we wilden nemen, omdat er zo ontzettend veel leukerds zaten, maar toen sprong een zwart-witte kat in mijn tas, dus werd het die. Niet dat je hier iets aan hebt hoor, maar je kunt het dus écht treffen met een asielkat!
Succes!

Mijn poessie waarschijnlijk gevonden. Ze houden hem gereserveerd en deze is het:

http://www.dierenopvangbr…tasiel/kat14832Speedy.htm

Weet iemand van jullie toevallig of je tijdens het adopteren van een kat je ID kaart nodig hebt? :wink:

Hij is verlopen van mij!! Ik hoop als ik hem nodig heb dat ze daar niet moeilijk over doen!

Anders kun je toch altijd een van je ouders meenemen, en dat die hun id/paspoort meenemen?

EDIT: Wat een super lieve poes zeg! Echt mooie ogen heeft ze!

Ik woon samen met mijn vriend, die neemt zijn rijbewijs mee.

Ik zelf beschik over een ID-kaart maar deze is verlopen. Maar ik heb gehoord dat ze alleen je sofinummer nodig hebben:)

Nou even een samenvatting van vandaag:

We waren om 11.00 uur bij het asiel en gaven bij de balie onze wensen van de poes en ook gaven we aan dat we de poes ( toen nog speedy en nu luna) gereserveerd hadden. Ze liet ons zien waar we bij de poesen/katten verbleven en waar we konden kijken en dat was echt heel erg lastig… zoveel lieve poesjes en katten!

Er waren ongeveer 5 binnen katten maar waren allemaal angstig omdat ze zich niet thuis voelde in het asiel. Ons gereserveerde poesje was inderdaad erg angstig en rende weg. We maakte even een rondje maar later toen we terug kwamen bij haar was ze rustiger en ze lag te slapen.

Ik probeerde rustig haar te aaien en ze gaf me een kopje en ook me vriend kon haar rustig aaien. Wel trilde ze nog een beetje en schrok nog als je haar steeds aaide, maar de verzorgende vertelde dat dit uiteindelijk allemaal beter gaat worden.

Mijn keuze is dus Speedy ( door ons Luna genoemd) en ze is nu net een uurtje thuis. Ze kwam meteen uit de vervoersbox en toen schoot ze vrij snel onder de bank. Waar ze nu een half uurtje zit. De verzorgende vertelde me dat ik rustig tegen haar moet praten en knipogen naar haar, ze knipoogt terug als ze zich veilig(er) voelt en dit heeft ze enkele keren gedaan.

Ben erg benieuwd hoe het verder gaat nu… heeft iemand nog tips? of zulke vergelijkbare situaties?

Even een vraagje.

Het gaat goed met haar… ik speel met haar onder de bank en ze bijt ook zachtjes in je vinger ( gewoon speels, niet te hard) en kan haar voeren onder de bank.

Nu kwam ze gisteren eindelijk even onder de bank vandaan, ik reageerde volgens mij net iets te enthousiast want ik zei met een hoog stemmetje he meissie! En toen keek ze op en kroop ze langzaam weer terug onder de bank.

In de ochtend wil ze meestal spelen/knuffelen maar alleen deze ochtend heeft ze uit me hand gegeten… en daarna gaat ze weer liggen terwijl ze eerst kopjes gaf en speelde… maar sinds gisteren niet meer… moet ik me zorgen maken?! Wel is ze vannacht flink bezig geweest op de kattenbak en heeft veel gegeten!

Nee hoor, ik denk het niet. Ik zag op de site dat de kat is achtergelaten, en misschien heeft dat beestje well zoiets van: “Ja, dan vind je me nu leuk… en dan ga je weer weg.”
Ik zou haar gewoon even rustig de tijd geven om te wennen, en laat haar als ze zich laat zien, misschien maar even met rust. Dan kan ze op zichzelf haar weg vinden en even alles besnuffelen. :slightly_smiling_face:

En wat een leuk beest… precies mijn kat! :grinning: