Poeder of Foundation?

Heee iedereen,
ik gebruik nu al een tijdje poeder voor mijn gezicht maar ik zit er over te denken om over te gaan op foundation, of is poeder beter ?
Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen want de poeder is bijna op en ik weet echt niet wat ik nou moet kopen.
En welke poeder/foundation zou ik dan kopen? wat raden jullie aan?
xoxo

Ik vind poeder soms zo op je huid zitten zegmaar. Gewoon echt dat je het ziet zitten op je hoofd. Ik vind foundation mooier (behalve bij meisjes die wortels als inspiratie zien).

Ik vind poeder mooier. Je moet gewoon een goede poeder + goede kwast kopen. Eventueel afdeppen met een tissue om het overige poeder weg te halen.
Als je poeder koopt kan je ook voor minerale poeder gaan, dat is beter voor de huid. Ik zou niet aan foundation beginnen, word je huid alleen maar slechter van. ( Mijn ervaring )

haha ja daarom, je ziet namelijk veel meisjes bij mij op school die een dikke plamuurlaag op hun gezicht hebben zitten en dat wil ik nou niet op mìjn hoofd hebben. Welke foundation zou je mij dan aandraden? (:

^Ik gebruik zelf La Prairie maar die is wel prijzig. Hij is wel heel mooi en nooit ziet iemand dat ik foundation op heb dus het is wel een aanrader. Verder gebruik ik geen andere dus kan ik je niet verder helpen, sorry.

maar je moet toch poeder over je foundation doen zodat het op je gezicht blijft zitten…

Dat ligt aan je huidtype.
Droge huid → foundation.
Vette huid → poeder.
Onzuivere huid → foundation op waterbasis of poeder.
Ongeveer dan, je hebt natuurlijk heel veel verschillende foundations en poeder.

Ik gebruik beide, zou ook niet zonder één van de twee willen. :stuck_out_tongue:
Maar het hangt heel erg van je huidtype af. Misschien kun je een keer bijv. langs de Douglas gaan om je daar te laten informeren. Daar kunnen ze je wel vertellen over welke producten geschikt zijn voor jou huid, zonder dat je er perse wat hoeft te kopen.

Zelf gebruik ik graag de Photo Finish foundation van Catrice en de Lasting Performance foundation van Max Factor.
En de poeder die ik gebruik is Stay Matte van Rimmel.

Ik heb een gemengde huid met hier en daar droge plekjes/velletjes.

Je moet toch als je foundation opdoet dat afpoederen? Of ben ik nou raar?
Foundation is wel slechter voor je huid ja, als je dat graag wilt weten. Het kán onzuiverheden veroorzaken of je onzuiverheden erger maken (omdat je in feite een laag over je huid doet waardoor die niet meer kan ‘ademen’). Maargoed, als je niet heel veel last daarvan hebt en je alles altijd 's avonds er goed afhaalt is er niet veel aan de hand hoor :slightly_smiling_face:

Welke foundation je moet gebruiken hangt heel er vanaf wat je wilt. Lichte dekking, zware dekking? Crèmefoundation, matte foundation, vloeibaar? Duur of goedkoop? Als je een heel goed duur product wilt kan je je bij bv douglas helemaal laten adviseren :slightly_smiling_face:

Om het poeder minder zichtbaar te maken, zegmaar dat het op je huid ligt, kan je eventueel een fix-spray gebruiken, bijv. fix + van mac. Je kunt het ook gewoon nasprayen met water uit zo’n spuitflesje, niet teveel natuurlijk want dan gaat het er natuurlijk af. :wink:

ik gebruik al iets van 4 jaar foundation en mijn huid is er nooit slechter van geworden, als je het maar goed onderhoudt en altijd je make-up eraf haalt voordat je gaat slapen en zo’n 1 a 2 keer per week een dagje niks opdoen
zelf gebruik ik maybelline foundation en rimmel matte poeder om het af te poederen.
ik gebruik van allebei maar 1 heeel dun laagje

Ik vind het altijd zo verschrikkelijk om te zien dat al die meisjes met een oranje smoel lopen, en dan ook nog die randen bij je kaaklijn die ze dan vergeten uit te smeren, dat is allemaal van die goedkope foundation, voordat ik hierop een reactie krijg wil ik niet zeggen dat alle goedkopere merken zoals rimmel, l’oreal enzo slecht zijn, maar ik vind de foundations van Chanel, Esteé lauder ect veel mooier en natuurlijker, het ruikt lekker en zo slecht is dat spul niet voor je huid.

Als je niet veel dekking nodig hebt, blijf dan bij poeder. Begin niet met vloeibare foundation als je het niet nodig hebt. Maar wat je wel kan proberen is een mousse foundation :slightly_smiling_face: die is lekker licht, ligt niet echt op je gezicht en erg makkelijk om aan te brengen. Maybellinen dream matte mousse gebruik ik al jaren!

Een vriendin van me heeft foundation van Estée Lauder en soms ziet ze er echt niet uit. Maar dat komt omdat de kleur te donker is of omdat ze plekjes vergeet (die ze dus vergeet uit te smeren). Of je foundation mooi zit, dat hangt af van de kleur en de techniek. Ik ken genoeg meiden die gewoon Bourjois gebruiken en een perfecte teint hebben.

Misschien moet je haar dat dan zeggen? Als ze zo’n plekje heeft dat ze is vergeten uitsmeren gewoon ff zeggen… xD

Verder heb ik totaal niks toe te voegen, ik weet er niks over xD

De meisjes met de wortel gezichten die smeren gewoon teveel in een te donkere kleur op. Of ze nu Chanel of rimmel gebruiken bij hun zal dat geen verschil maken omdat ze het gewoon niet goed doen. Dus het ligt echt niet aan goedkopere merken. (ik vind rimmel, l’oreal etc geeneens zo goedkoop xD)

:grinning_face_with_smiling_eyes:
hangt er vanaf, als je veel onzuiverheden hebt dat je wilt wegwerken kan je beter voor foundation gaan, maar als je niet zoveel dekking nodig hebt poeder:)

Ik vind Rimmel en l’Oreal nou niet bepaald goedkoop :’) Bij goedkope merken denk ik aan de huismerken van Etos en Kruidvat en zo.

OT: ik vind foundation fijner dan poeder, waarschijnlijk ligt het aan mij maar ik vind poeder nergens nut voor hebben, ik doe alleen rouge poeder op m’n wangen. Als je heel je gezicht poedert zie je vaak gewoon dat het gepoederd is.
Ik gebruik de lichtste t(e?)int foundation van Gosh, die is bijna wit en dus perfect voor mijn überbleke huid. Met die rouge geef ik m’n gezicht dan nog een beetje kleur.

Is er een reden waarom je wil overstappen? Wat zoek je bijvoorbeeld? Zoek je dekking, een gezonde glow, vochtinbrengend, wat dan ook?