PO wiskunde B onderwerp

binnekort moet ik een PO voor wiskunde maken (ongeveer 15 uur per persoon, met z’n tweeen) maaar nu zoek ik nog een onderwerp. Ik zit in 5 vwo en ik doe wiskunde B.

Hebben jullie leuke ideëen/ ideeën voor een PO wiskunde B

Ik heb al gezocht, maar ik kan bijna alleen maar topics over een profielwerkstuk vinden…

Praktisch opdracht voor wiskunde? Dat heb ik nog nooit gehoord…
Zoiets als Stelling van Pythagoras? Of wat bedoel je?

Vaag, wij hadden altijd alleen een Wiskundedag, een landelijk PO… Maar goed,

• de gulden snede
  • stelling van archimedes.
    Ik heb geen idee eigenlijk. Zie het maar als een up :grinning:

asymptoot?

Wat raar dat je dat zelf moet verzinnen. Wij hadden voor wiskunde B gewoon een of andere Po dag. Dus heel de dag aan een opdracht van de docent werken en daar kreeg je een punt voor… Maar weet eigenlijk niet meer zo goed waar het over ging, volgens mij iets van verdelen dinges :stuck_out_tongue: Ik had 'r wel een 9 voor! :slightly_smiling_face: ( maar dat kwam meer door m’n groepsgenoten :stuck_out_tongue:)

Inderdaad iets van de Gulden Snede? Of Fractals (ik vond het echt heel moeilijk, fractals, maar de rest van de klas leek het heel makkelijk te vinden x] )?

wij hadden laatst ook iets met wiskunde B dag. Maar dat ging over Zig en Zag. Ongelooflijk saai en nutteloos, daarbij was het ook niet te doen…

Ik moest een PO doen om de perfecte vorm voor een suikerzakje te vinden (oppervlakte versus inhoud) :’)
Maarja, wij mochten de onderwerpen niet zelf verzinnen…

Ik dacht idd ook aan de Gulden Snede.

Ja die had ik ook! vorig jaar. Echt niemand kon bij ons achter die formule komen :S Had wel een 6.3, maar dat kwam door 2 vrienden die beter in wiskunde zijn dan ik :stuck_out_tongue:

ja zoiets als het getal e (die en de gulden snede hebben anderen al helaas) en die wiskunde b dag was inderdaad saai!

nog ideeën?

Doe het over pie. (A) eh… ja uitspreken dus, ik weet niet hoe je dat teken doet.

Of je kunt het over tanges, cosinus en sinus doen.

De gulden snede lijkt me hier wel heer geschikt voor.
Oh grapje. Ik lees nu dat dat niet kan…

Eh, misschien is het getal i wat? Dat is imaginair. Wel moeilijk, maar wel leuk!