PO(plastische opvoeding)

hebben jullie op school PO of plastische opvoeding hoe je het ook noemt?
ik had het alleen in het eerste jaar ik vondt het echt leuk om te doen!
de eerste opdracht was met je initialen die moest je dan op een blad tekenen en dan de letters in warme kleuren en de achtergrond in koude kleuren daarna hebben we een foto moeten meebrengen en dan portret tekenen dan moest je die dus natekenen. en we hebben ook eens een insect moeten maken en een foto in zwart-wit en daar een vierkantje uitknippen en dan de foto op het tekenpapier kleven en dan dat vierkantje terug tekenen en dan was de foto weer compleet (was echt superleuk!) en nog allemaal leuke dingen.
je mag altijd foto’s plaatsen van jullie tekeningen en knutselwerken die jullie gemaakt hebben mijn fototoestel is plat dus ik zet er morgen of een andere dag wel eens foto’s op
we moesten een portrettekening maken en dan aan de ene kant een soort tattoe maken.
we moesten uit een prent en vakje knippen en opnieuw tekenen

Plastische opvoeding?? Klinkt écht heel fout!!
Nee wij hebben alleen BV (beeldende vorming) en LO (Lichamelijke opvoeding) maar dat bedoel je vast niet :wink:
xx

Ik denk dat BV ongeveer hetzelfde is als PO, (bij ons in belgie is dat een bekende vlaming, hihi)

; Po is echt superleuk sinds een jaar heb ik het weer 1 keertje per week en dan ben je echt even weg van al die drukte op school + het haalt mn punten omhoog

po: plastische opvoeding
bv: beeldende vorming

in belgie is beeldende vorming als je een kunstopleiding doet en po heb je in de aso scholen zeg maar ( in eerste en tweede middelbaar meestal )

aso scholen :’)

En ik dacht dat BV niet veel gebruikt werd?
Meestal toch tekenen of handvaardigheid?
Naja wij gebruiken het ook op onze school.
En jah, plastische opvoeding :stuck_out_tongue: Kmoest wel lachen toen ik het las xD

xx

BV gebruik je tot de derde klas dacht ik. Daarna kies je tussen tekenen of handvaardigheid(met kunstgeschiedenis erbij)

whahaaa dat klinkt echt raar
maar wij hebben op school ckv; culturele kunstzinnige vormgeving

Ik had juist tm de derde klas zowel tekenen als handvaardigheid en kon in de vierde kiezen voor BV (inclusief kunstgeschiedenis), dat is dan in de 4e handvaardigheid en tekenen in bij elkaar en in de 5e moest je kiezen voor je eindexamenopdracht.

Oja, bij ons heet het pas sinds de vernieuwde 2e fase Beeldende Vorming, daarvoor heette het ckv3

Wij hebben CKV, beeldend vormen, tekenen, handvaardigheid (met kunstgeschiedenis)

Heb zelf aleen CKV dans en CKV film. Ik vind CKV wel leuk, maar ben verder niet zo creatief aangelegd. :stuck_out_tongue:

Wij hebben eh PO:Praktische opdracht? :stuck_out_tongue:

Oke…

Je kunt voor je profiel Kunst BE/VO ofzo iets kiezen… krijg binnenkort het formulier O.o (creepy snel dat het gaat :S)
Dan heb je sowieso kunstgeschiedenis, dan moet je een keuze maken tussen BV of muziek… (kga trouwens muziek doen.)
Dan staat er op je rooster of KUMU (kunst muziek) of KUBV (kunst bv)
Khoop dat ik het zo’n beetje goed heb uitgelegd.

xx

het lijkt me wel leuk
alleen wij hebben gewoon tekenen
en omdat dit examenjaar is zit er kunstgeschiedenis bij

het is inderdaad leuk

ja PO = bij ons praktische opdracht, hihi

Wij hebben tekenen en handvaardigheid, in de 4e vallen die weg, en je kan tekenen in je vakkenpakket kiezen, en dan krijg je kunstbeschouwing. en in de 4e krijg je CKV als je een tweede moderne vreemde taal kiest.
Maar plastische opvoeding… nog NOOIT van gehoord! Dacht dat het een of andere manier was van opvoeden x’D

PO heb je overal in België in de eerste 2 jaars hoor, in TSO, BSO en ASO.

Hadden wij ook, super leuk (: Ookal ben ik niet handig in die dingen. :’)
Maar in’t derde niet meer ;(

dat wel maar als je in een KSO school zit het je bv, en nog veel andere vakken maar ik bedoel daar noemt het anders, omat het ook van een haal ander niveau is zeg maar

haha, aso :grinning_face_with_smiling_eyes:

wij hebben op school ('k zit in 5 atheneum) als je profiel CM kiest in het profiel kubv (beeldende vorming, dat is tekenen en handvaardigheid in één, en dan ook met soort kunstgeschiedenis erbij) of kumu (muziek) zitten, daar moet je dus uit kiezen.

PO is dan lijkt me hetzelfde als kubv inderdaad: handvaardigheid en tekenen in één :slightly_smiling_face:

maar ik heb zo geen voorbeelden van ‘PO’s’.

Nee

Bij ons niet. Wij hebben in het eerste en het derde jaar PO