PO over Cleopatra

ik heb dus echt een dringende vraag, misschien dat iemand er een antwoord op heeft:
waar kan ik informatie vinden over de buitenlandse contacten van cleopatra?
Ik heb over al gezocht; Wikipedia, Google en zelfs antieke bronnen & een boek van de bieb.

Misschien dat een andere deelvraag nog een optie is, maar ik kan er zo 1,2,3 geen bedenken.
de hoofdvraag is; hoe komt het dat wij zo veel weten over cleopatra?
deelvragen:

1. wie was cleopatra?
  2. wie hebben er over cleopatra geschreven?
  3. wat vond egypte van cleopatra?
  4. had cleopatra nog (belangrijke) buitenlandse contacten, zo ja; welke/wie?

ik kom er écht niet uit en ik hoop dat iemand me kan helpen! X

up

Laatst heeft ook een jongen uit m’n klas z’n PO over Cleopatra gehad
Je kan dingen noemen over haar relaties met mannen;
Haar broertje bijv. (en miss andere familie leden zoals haar zus)
Caesar en hun kind, Augustus … (:
En bijv. hoe ze aan haar macht is gekomen
Succes :grinning:

Ik vind alleen dat ze wat met Caesar had en Antonius (allebei uit Rome). Tel je dat ook al buitenlandse contacten?

Link: http://www.scholieren.com/werkstukken/5175

Hier vind je er ook wat over: http://www.egypte-info-site.nl/cleopatra.html

Anders kan je de film kijken van Cleopatra? :stuck_out_tongue:

Er zijn echt heel veel films over Cleopatra.
Ze heeft een affaire gehad met Gaius Julius Caesar (ze heeft ook een zoon met hem: Caesarion) en Marcus Antonius, dat heb ik net moeten leren bij Latijn :grin:

^ echt bedankt allemaal! Maar al die informatie over relaties en kinderen heb ik al bij deelvraag 1. Dus ik denk niet dat mijn leraar het dan goed rekent als ik dat ook nog eens als buitenlandse contacten doe… Weten jullie misschien nog een potentiële deelvraag? :cold_sweat:

Ze stelde zichzelf gelijk met Godin van de Schoonheid, misschien kun je een vraag doen zoiets van; Wat was haar doel zichzelf gelijk te stellen met de godin van de schoonheid?

-Hoe zou het kunnen dat Cleopatra bij veel mannen geliefd was?
Dan zou je kunnen vertellen over haar intelligentie en over haar uiterlijk enzo.

• misschienn zou je de film Cleopatra met Elizabeth Taylor eens moeten kijken :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik morgen maar eens een film over Cleopatra ga huren bij de videotheek hihi! Zou het een idee zijn om een deelvraag te doen over het Oude Egypte en dat haar graf mogelijk gevonden is? Over het Oude Egypte: dat is toch een stuk achtergrond?

Ja dat is een stuk achtergrond informatie,
Misschien kun je nog iets vertellen om de strijd om macht?