PMS

Hallo Girlsceners,

Ik weet dat ong. 4% van de vrouwen dit maar heeft, maar was benieuwd of iemand hier last van heeft.

PMS is een syndroom bij vrouwen vlak voor de menstruatie.
Enkele symptomen zijn: opgezwollen borsten, depressieve gevoelens, huilbuien en emoties niet onder controle hebben.
Dit kan ook enkele dagen na de menstruatie zijn.

[Bron:] http://nl.wikipedia.org/wiki/Premenstrueel_syndroom
[Bron:] http://www.careforwomen.nl/pms

Ik heb zelfs een zwaardere versie PMDD.

Dank.

Ik heb hier ook last van. Ikzelf vind het heel vervelend voor mn vriend omdat hij de hele tijd met een huilende vriendin zit. Ik ben nu aan het kijken of ik niet maar 4 x per jaar ongesteld kan worden d.m.v van de pil.

Bestaat al een topic over dacht ik. Maar ik heb het, maar door een lijnzaad pilletje is het wel beter geworden.

Ik heb wel dat ik altijd als ik ongesteld ben niet kan lopen, moet overgeven, flauwval van de pijn enzo…
De pil hielp daartegen, maar die werkt nu na een aantal jaar ook niet meer.
Ik heb nu een hormonenspiraaltje maar merk wel ontzettend dat ik weer ongesteld ben. Niet zo erg als toen, maar vooral erge moodswings en krampen.
Wissel steeds van lachkick naar huilen of gewoon heel down. Achja, hopen dat t volgende week weer over is x’)

Ik vind PMS alleen zoiets raars? Ik bedoel, iedereen heeft menstruatieklachten, waarin verschilt dat dan met PMS?

Waarom niet meteen 0x per jaar?

Hoeft niet persé denk ik. Een vriendin van mij heeft van niks last als ze ongesteld is.

Dat niet kunnen lopen herken ik wel. Ik moest meestal kruipen omdat ik zoveel kramp had.

Ik heb er ook erg last van…

PMS is voor de menstruatie. Heb er een week an te voren last van.

Ik weet niet wat het verschil met gewone klachten is eigenlijk.

Volgens mij hebben gewone klachten 1 dag van te voren en eerste 2 dagen van de menstruatie last van lichamelijke pijntjes zoals hoofdpijn, buikpijn of pijn in onderrug.

PMS is meer emotie waar men geen controle over heeft.
Ik heb er ook geen controle over. Ene moment op en top vrolijk, andere moment wil ik alleen zijn en kan alles me gestolen worden.
Vooral vanaf de eisprong tot halverwege menstruatie.
Ook gevoelige borsten heb ik ernstigs. En ja, ik wil niet aangeraakt worden, maar wel aandacht ondertussen. Krijg ik aandacht, doe ik lelijk tegen m’n vriendje. Ook al wil ik het niet.

Kon dat maar! Mijn moeder is het met 4x per jaar al niet eens. Ze heeft gewoon het liefst dat ik elke maand ongesteld word maarja. Daar heb ik niet zo’n zin in. Ze zegt dat het nooit gezond kan zijn en dat je natuurlijke processen tegenhoud. Maar bij mij was er toch al niks natuurlijks meer aan haha.

ALs ik doorslik, heb ik niet meer bloed maar wel de buien :")

Ik hoop dat ze bij mij overgaan. Maar geen bloed zou ook wel heel fijn zijn haha :’)

ik heb het ook, maar sinds ik de pil slik gaat het stuk beter. Ben nu alleen nog steeds heel erg bot tegen iedereen om me heen als ik ongesteld moet worden. Maar daar probeer ik rekening mee te houden en mensen om me heen weten ook dat ik het niet meen, haha.

Het is helemaal niet ongezonder oid als je het ‘tegenhoudt’… Waarom laat je je niet eens adviseren bij de huisarts? Met je moeder erbij dan, kan ze van een ‘prof’ horen dat het niet erg is :stuck_out_tongue:

Yep heb ik al gedaan. Daardoor mag ik het nu ook 4x op een jaar. Eerst mocht ik het helemaaaal niet x]

o, nooit echt van gehoord maar als ik dit zo lees denk ik toch wel dat ik daar ook last van heb…