PMS/PMDD

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die last hebben van PMS/PMDD. Ik merk dat ik in de tweede helft van mijn cyclus echt heel ere stemmingswisselingen heb en heel veel huil. Ik word er echt gek van, omdat het kleinste dingetje wat niet goed gaat al zorgt voor een super emotionele uitbarsting.
Dus hoe zijn jullie in gesprek gegaan bij de huisarts, zijn jullie doorverwezen en hoe kan het behandeld worden?

Ik had last van agressie. Zeg maar heel erg. Als iemand iets zei op een toon die me niet aanstond ging ik smijten met servies. Was altijd in de week voordat ik ongesteld werd. Wist dus altijd precies wanneer ik ongesteld moest worden maar het was fk kut.
Toen ging ik aan de pil en dat hielp meteen. Nu huil ik 1 dag de hele dag door dus dat is een enorme vooruitgang. Agressie die er nog is probeer ik te verhelpen met sporten. Maar het is totaal niet meer te vergelijken met hoe het eerst was. Ik ben nu wel bang om ooit te stoppen met de pil.

Ben je wel aan de pil of heb je hem geslikt?
Je kan hiervoor sowieso wel even naar de huisarts gaan hoor, dit soort dingen nemen ze wel serieus.

Ik slik al wel de pil, dus dat helpt niet. Ik weet eigenlijk ook niet of je het wel kan hebben als je de pil slikt. Ik denk dat ik wel een keer naar de dokter ga ervoor, maar wilde eerst wat meer ervaringen lezen!
Wel fijn dat het bij jou is verminderd daardoor :slightly_smiling_face:

Ja het is natuurlijk hormonaal, maar dat betekent niet dat de pil het altijd oplost.
Misschien dat een andere pil wel werkt. Maar goed, dit zal de huisarts wel weten.

Ja he, het is fijn om te weten dat je niet de enige bent