pluizig, krullend haar !__!

Misschien eens proberen dan =) Mag ik weten welk merk enz dit is?

^ kruidvat cremevoeding huismerk fles met geel etiket geloof ik

Ik heb zo’n soort anti pluis creme ding van de action… een zilver rond flesje met rode dop weet het merk alleen even niet meer.
dat vind ik zelf erg goed werken :")

Nadat je je haar hebt gewassen moet je het gewoon los laten opdrogen.
Wanneer het nog een beetje vochtig is, doe er dan Andrelon Krul creme erin.
Werkt bij mij altijd geweldig… + gel doet vaak ook wonderen.

ik denk dat pluis gewoon hand in hand gaat met krullen, ik hab het namelijk ook!

wat ik doe om het zo weinig mogelijk te laten pluizen, is het volgende:

• wassen met shampoo en conditionner
  • goed drogen
  • kammen als het nog nat is
  • aan de lucht laten drogen (als ik het droogt met haardroger heb ik nog meer pluis!)

succes ermee!!

idd! gewoon een klein beetje gel tussen je handpalmen wrijven en over je haar “aaien”, doe ik ook soms, en het werkt!!!

Cremevoeding van.kruidvatmerk helpt idd gebruik het.nu al maandje echt super.fijn.voor droog en pluizig haar!

Ten eerste: sowieso afstappen van die bekende merken die veel reclame maken. Zoals Andrélon, Swartzkopf (zo schrijf je het toch x)) en Garnier (op een paar producten na dan). Deze stoppen vaak allemaal dingen in hun product (vooral siliconen) waardoor het lijkt dat je haar mooier wordt van het product, maar in feite het helemaal niet voedt etc. Dus als je stopt met deze producten is je haar waarschijnlijk veel minder mooi (minder glans, pluizig) en denk je: Hé ik moet weer dat product gaan gebruiken. Een vies reclame trucje waardoor je hun producten blijft kopen blegh.
Dus: Go natural! Probeer producten zonder siliconen en eventueel zonder sulfaten (zit vaak in shampoo’s, maar is heel slecht voor je haar). Als je meer wilt weten over die bestandsdelen vermijden, google dan even op: ‘curly girl methode’ of ‘co-only wassen’ op site’s waar ze uitleggen wat dat is leggen ze ook vaak uit over de siliconen en sulfaten.

Verder: wat voor krullen heb je? Zou je misschien een foto kunnen plaatsen? Het vervelende aan krullen is dat ze allemaal anders zijn en iedereen eigenlijk een andere behandeling nodig heeft…
Ik ben nu al denk ik een jaar bezig met uitzoeken wat dé behandeling voor mijn haar is, maar heb 'm nog steeds niet gevonden. Ik heb mijn haar ook een stuk korter geknipt (van mijn onderrug tot mijn schouders) omdat mijn haar heel erg droog en sluik viel. Er zat helemaal geen beweging in… Dus ik weet helemaal hoe frustrerend het is om maar niet de perfecte oplossing te vinden hoor!

Ik heb wel nog meer tips maar dit bericht wordt al veel te lang. Als je meer tips wilt zeg je het maar hier of note je me maar :slightly_smiling_face:

Succes!

heb even mezelf uit een ander krullen forum gekopieerd:

sorry voor de grootte maar dan heb je een idee! xx

trouwens ik heb ook natural en co-only geprobeerd maar bij mij zit het haar dan hoogstends 1 dag goed en moet je het weer nat maken enzo. ik gebruik dan toch liever ‘slechte’ producten waarbij ik mn haar maar 1x in de 5 dagen (!!!) nat hoef te maken, want het wordt ook niet zo snel vet.

Cremevoeding & arganolie\andere soorten olie werken super goed tegen droog en pluizig krullend haar, olien zijn goed voor droog haar en voeden het op een natuurlijke manier. Ik ga echt niet al die speciale technieken enzo proberen en zo ie zo geen gel (bbrr)

Er zijn heel veel natuurlijke producten hoor, misschien was dat 'm gewoon niet voor jou. Ik gebruik Lush nu en ik hoef ook maar 1x in de 5 dagen m’n haar te wassen (wat ik aan het verhogen ben naar een week).

Dat heb ik nou ook, maar nu niet meer. Ik gebruik Andrelon mousse. Fantastische fixatie ofzo… Maar het werktt echt heel goed (:

oke handige tips thanx

oke handige tips thanx

dank jullie wel allemaal voor de tips
!

Juist NIET gaan kammen. Gebruik olie producten of kokosolie in je haar als masker werkt erg goed. Verder niet stylen of fohnen ik heb het zelfde.

Hay allemaal

ik heb een vraagje misschien dat jullie mij wat tips willen geven
ik heb van mezelf dik en krullend haar, ik ben 2 weken terug bij de kapper geweest en ze hebben wat laagjes geknipt en ook uitgedund nu is mijn haar kort en dun mijn haar hangt helemaal weet iemand wat ik kan doen om mijn oude haar terug te krijgen? en groeit het nog wel aan als je hebt uitgedund?

Bij mij werkt de Andrelon Oil & Care lijn heel goed. Ik zou op zoek gaan naar haar producten met arganolie erin.

@rita als je haar uitgedund is groeit het nog net zo hard :wink: waarschijnlijk hebben ze dit alleen in de puntjes gedaan waardoor het wat dunner lijkt. als je dit niet fijn vindt kun je dat de volgende keer gewoon aangeven. :slightly_smiling_face:

Waarom is dit opeens weer ge-upt? + er is nu een algemeen topic voor
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/algemeen-ik-heb-pluishaar-topic-productentipservaringen.-283077.msg273469994.html#msg273469994