Pluizig haar

Hey,
Ik heb heel erg lang & dik haar. En het pluist heel vaak. Dat vind ik heel erg iritand. Toen las ik dit:
Wrijf je haar nooit droog met een handdoek, het is beter om te deppen. Föhn nooit te veel en te heet.
Maar ik moet dat wel doen als ik gedoucht heb, anders is mijn haar de volgende dag nog niet droog.
Hebben jullie nog tips voor pluizig haar enzo?
Groetjes !

Niet föhnen, laat het natuurlijk opdrogen 's nachts. Bij mij is het dan de volgende dag halverwege de dag pas droog, maar dan heb je tenminste geen pluizig haar.

Gebruik een voedende shampoo/conditioner en evt een serum.

Op het laatst ipv warm water met koud water op je haar.
Serum wil vaak ook wel helpen, maar maakt je haar ook snel weer vet (dus niet bovenop smeren) Biosilk is heel fijn, maar duur (en mijne is leeggelopen in m’n tas… vet zonde). Bij Action heb je ook van dat serum spul die veel mensen fijn vinden.

ik heb ook best pluizig haar en dat komt denk ik omdat ik krullen heb ( een hoop)
heeft iemand daar anders ook nog tips voor?

Ik heb het ook en wat bij mij heel goed helpt is: elke avond je haar helemaal uitborstelen. Echt al-le klitten eruit! Mijn haar is dan altijd ontploft, maar dat geeft niet als ik ga slapen :slightly_smiling_face:
De volgende ochtend alleen nog een beetje in model kammen en voila :grinning:

Serums doen wonderen!

Serum zeker, en haarmouse nog op je natte haar doen! en koude spoeling na het douchen.

ja serum, geen dure spullen van john frieda kopen maar gewoon die van de action! en beter niet borstelen als het droog is dan is er namelijk ook ruimte voor pluis. alleen kammen als het nat is en er conditioner in zit !