Hey girls,
Mijn haar is enorm puizig en het is nogal futloos en snel vet. Ik wil heel graag dat het er gezond en mooi uitziet, heeft iemand misschien een ‘wondermiddeltje’?
xoxo
Hey girls,
Mijn haar is enorm puizig en het is nogal futloos en snel vet. Ik wil heel graag dat het er gezond en mooi uitziet, heeft iemand misschien een ‘wondermiddeltje’?
xoxo
Bezoekje aan de kapper brengen. Dood haar kan je niet herstellen.
Puizig?
bedoel je mss pluizig?
Haha, typfout sorry.
Eens per week een nachtje kokosolie in je haar doet wonderen!
Tijd voor een knipbeurt?
Kokosolie helpt bij mij wel, alleen laat ik het er niet langer dan een half uur inzitten want dan blijft het vet bij mij hoe vaak ik ook was, was niet zo’n succes de laatste keer haha
Met behulp van haarmaskers, crémespoeling, serum etc (dus voedende producten) kun je het er tijdelijk wel gezonder uit laten zien.
Maar uiteindelijk is de beste oplossing om naar de kapper te gaan als je haar al gespleten is kun je het beter eraf laten halen, want anders blijft je haar doorsplijten en krijg je uiteindelijk steeds minder mooi haar.
Door een goede knipbeurt zal het er meteen veel gezonder en mooier uitzien.
bij de toko is het véééééél goedkoper, en dit maakt mijn haar juist frizzy…
Haar is altijd dood?
Knippen, anders kom je niet van de gespleten haarpunten af.
Ik denk dat het moment ook in het weer zit dat je haar pluizig wordt. althans dit is bij mij zo.
En daarbij heb ik paar weken geleden. paar keer gestijld. en dat is echt een helllllll voor mn haar. dit doe ik normaal ook nooit. misschien 1x in maand. of 1x in het kwartaal. gewoon als ik echt even er ‘‘leuker’’ uit wil zien (voor mijn gevoel)
Dus ook dat kun je beter vermijden. want dat kan ook voor pluizig haar zorgen.
En daarbij heb ik pas geleden shampoo gekocht van de kapper. is wel wat prijziger. het is van keratine. voor shampoo en conditionair was ik 40 euro kwijt. maar ik zeg het is het waard.
Nou heb ik ander haar dan jij. dus zoals meer zeggen, bezoekje aan kapper. weer even gespleten haarpunten laten knippen, en vraag advies hoe te behandelen.
Hun hebben er voor gestudeerd. ik niet (A)
Andrélon Oil & Care misschien? Of John frieda anti frizz, maar nogmaals hier heb ik een algemeen topic voor gemaakt, aangezien hier veel topics over gemaakt worden zoals nu.
Ik weet het niet zeker, maar zat er in Dove split end rescue geen silicone? Dat is juist het spul wat je haar weer samen plakt om zomaar te zeggen. Je zegt ook dat je een shampoo zonder sls gebruik alleen in combinatie met een serum is dat niet aan te raden… Zo blijft je de silicone maar opbouwen in je haar en verzwaart het je haar uiteindelijk.
Het vette haar kan of erfelijk zijn of omdat je te vaak was. Probeer het af te bouwen naar ongeveer 2x per week. Het klink goor, maar dat is het niet. Doordat shampoo je natuurlijke olie beschermlaag weg haal maakt je hoofdhuid gauw weer nieuwe aan. Hoe vaker je shampoo in 1 week gebruik hoe sneller je huid die beschermlaag moet opbouwen. Als je daarom het haar wassen vermindert hoef je huid ook minder snel olie aan te maken waardoor je haar niet snel te vettig word.
Over de conditioner. Er zijn ook was methodes waarbij alleen word gebruik gemaakt van een conditioner. Dit worden zogenaamde was conditioners genoemd. Deze zijn licht en horen geen silicone te bevatten. Als je dit een lange tijd gebruik word je haar er niet vettiger van ondanks dat je het ook dicht bij de huid smeer. Doordat de conditioner de natuurlijke oliëen zo min mogelijk aantast, maakt je haar ook minder snel olie aan zoals ook gebeurd bij verminderd gebruik van shampoo. Conditioner bij de hoofdhuid word zelfs aangeraden voor mensen met dun haar. Sowieso vind ik als je richting krullend (of zoals hier pluizend) een keer moet verdiepen in de co-washing (haar wassen met conditioners). Dit zorgt er voor dat er genoeg vocht in je haar zit zodat het niet gaat pluizen. Je haar pluist ook vanwege een vocht te kort.
Kokosolie als masker gebruiken en goed uitwassen met shampoo zou je haar niet vet moeten maken. Na het fohnen doe ik een ieniemini beetje in mijn punten. Het pluist dagen niet en blijft mooi glanzen. Het moet wel pure kokosolie zijn en niet die van Palmers en dergelijke.
Ehm, gezond haar is niet dood. Hoe kan het anders groeien?
Maar even on topic - ik zou naar de kapper gaan! Dat doe ik ook vaak als het futloos wordt. Wanneer het een stukje korter is (een centimeter of twee eraf kan al verschil maken!) valt het gewoon weer lekkerder
En over dat vettige: dat had ik eerst ook. Daarom ging ik mijn haar elke dag wassen, maar daar raakt je haar aan gewend en dan wordt het alleen maar NOG sneller vet. Dus nu was ik al jaren m’n haar om de dag - in het begin is het even wennen - en het is beter zo!
Haar is zeker dood. Hoofdhaar (en nagels) bestaan uit dood hoornmateriaal.