Pluizend haar en krullen..

Hii,

Weet niet of hier er al een forum over is, maar bij deze…

Ik heb heel veel krullen en pluizend haar, maar het is niet zo dik…

Ik draag het nooit los omdat het best pluist, dus ik vroeg me af of iemand tips om dit te minderen?
Of een tip om mijn haar wat steiler te krijgen (zonder steiltang!)

Dankjee!(:

's Ochtends als je je haar hebt gewassen door borstelen dan mouse op je borstel doen en dan weer borstelen. Of je krijgt stijler haar of je krijgt mooie krullen. En anti pluis shampoo of conditioner ?

Heyy
ik had precies hetzelfde probleem maar ben er eindelijk uit hoe ik het het het best kan dragen.

zorg dat je haar nat,vochtig is.
Doe er genoeg mouse in.
even de mouse laten intrekken.
daarna een klein beetje baby olie er in doen.
op laten drogen & Tada de hele dag gewoon mooie krullen.

Mijn haar krullen worden juist pluizig wanneer ik het borstel, dus ik ontwar het alleen met mijn handen. Heb gelukkig nooit klitten.

^
Precies, dat heb ik ook. Ik kam het met een grove tanden kam onder de douche en verder niet. Maar ik wil dan wel graag mn krullen en niet stijl haar dus misschien wil je het dan niet doen.

hmm, heb zelf geen krullen maar ik heb gehoord dat veel mensen met pluizig haar een kokosmasker doen. zelf doe ik het ook want je haar wordt er heel zacht van maar bij de mensen met krullen ging het ook veel minder pluizen.
het moet echt PURE kokosolie zijn, te koop bij een toko. Inmasseren in je haar, minimaal een half uur in laten trekken en dan goed uitwassen met shampoo. Doe dat 1 x per week en je merkt veel verschil!
Ohja, je kan ook altijd na het douchen je haar naspoelen met koud water, daardoor sluiten de haarschubben dus wordt het gladder
woow lang verhaal haha succes x

gebruik zoiezo een haar serum/olie krullend haar is helaas vanzichtzelf meestal al wat droger en gebruik producten die vochtinbrengent zijn en speciaal voor krullen.
mouse is trouwens meestal alleen maar slechter. het maakt het even mooier maar in bijna alle haarmousen die je in de drogist kan kopen is het hoofdbestand alcohol en alcohol droogt heel erg uit dus pas daar goed mee op want op de duur wordt je haar er alleen maar droger van.

je kan beter anders bij een kapsalon een product kopen (is misschien wel iets duurder maar doe je ook veel langer mee) maar dat is echt speciaal voor jou haar geschikt

Curly Girl Method! … is voor mij iig de uitvinding van m’n leven, haha. Op google staat wel hoe het werkt enzo (:

Bij mij gaat het door het kammen ook pluizen, maar ik heb weer veel klitten! dus ontwarren is geen optie helaas!
Hartstikke bedankt allemaal, morgen ga ik het even doorlezen, nu slapen! haha

Ik echt schapenhaar. Veel mensen zijn jaloers maar het kost veel werk… Dit is zo’n beetje hoe ik mijn haar doe:

Ik was mijn haar, kam het onder de douche door met cremespoeling (na het wassen). Wanneer mijn haar nog nat is doe ik er de “schwarzkopf taft mouse” in. Ik gebruik de groene bus, voor extra volume extra sterk. Deze mouse is de enige die mijn haar kan handelen.

Wanneer mijn haar dan opdroogt zit het nergens naar. Mijn haar heeft dan wel krul, maar niet de volume die ik wil. Het pluist dan ook nog heel erg.

Dan mijn truc!
Maak je haar onder de kraan of douche, nog een keertje nat. Kam het niet door!! En stop er nu een klein beetje wax in (olijf olie werkt ook tegen het pluizen, en dat houdt het haar ook gezond). Ik stop er nog een beetje mouse in, en knijp mijn haar ondersteboven goed door.

Dit hierboven werkt altijd. Maar ik heb een beetje rastakrullen, dus als ik het een paar dagen niet kam en het wel was. Dan zit mijn haar toch het allermooiste!

Goodluck!

Je haar wassen met lauwwarm water. Hoe warmer je doucht en je je haar wast, hoe droger (en dus pluiziger) je haar wordt :slightly_smiling_face:

Super bedankt allemaal, ik ga die curly girl method een keer proberen!
Hoop dat het werkt, en dat mijn haar niet erg gaat klitten er door…

Ik had dus eerst krullen en pluizend haar, nu heb ik geen krullen meer maar wel heel erg pluizend haar… joepie…