Pluizenbol

Mijn haar is super lastig. Ik was mijn haar om de dag en gebruik conditioner en alles… Maar als ik uit de douch kom en het zelf laat opdrogen word het een pluizenbol, ook als ik het fön wordt het nog steeds pluizig… What to do?

Juist niet fohnen, smeer er gewoon iets van een serum in, iets voedends voor je haar.

Inderdaad wat Blubber zegt, een serum kopen voor je haar.
Misschien iedere maand een keer een lekker haarmaskertje gebruiken?

Serum inderdaad!

niet om de dag wassen beter 2x per week ofzo

Je haar wordt ook van veelvuldig wassen. Ik had ook heel droog haar. Nu was ik het 2 à 3 keer in de week. Heel af en toe tussendoor alleen met conditioner.
Ik föhn mijn haar niet, daar wordt het nog droger van. Wel doe ik iedere week een haarmaskertje voor droog/beschadigd haar (van de HEMA, potje met geel/oranjeachtige deksel). Erg fijn spul, je hebt er maar weinig van nodig (ik heb halflang haar, net over m’n schouders).
En je kunt altijd een serum gebruiken, of wat mousse. Daar wordt je haar ook vaak wat minder droog van. Haarspray is dan weer af te raden.

Je kunt beter een goede haarolie gebruiken i.p.v serum, haarolie trekt in je haar, serum laat een laagje achter. Als je een stijltang/ fohn etc. (liever niet gebruiken natuurlijk) gebruikt kun je van tevoren serum gebruiken omdat het je haar wel een beetje berschermd (:
Verder raad ik je die borstel van Braun aan, die electrische. Mijn haar pluist ook maar met die borstel krijg je een mooi zacht, glanzend haar dat veel minder pluist!
2x per week een voedend haarmasker gebruiken (olijfolie kun je ook gebruiken)
succes!