Plot Inception komt overeen met Donald Duck verhaal.

Het plot uit de succesvolle film Inception blijkt veel overeenkomsten te hebben met een Donald Duck verhaal uit 2004.

In het stripverhaal zijn de Zware Jongens het huis van Dagobert Duck binnengedrongen en door middel van een droommachine stappen ze zijn droom binnen om de combinatie te achterhalen van zijn kluis. In de film Inception wordt op dezelfde manier een code van een kluis achterhaalt.

http://www.moviesense.nl/wp-content/uploads/2010/08/Donald-Duck.jpg

donald duck is gewoon nog steeds geweldig!

maar ik hoorde van die film regiseur dat hij het juist een beetje op james bond wilde laten lijken…

Echt? :stuck_out_tongue: Helemaal niets van gemerkt haha.

Haha echt?

Ik heb Inception gezien, vond het een heel goede film. Maar laten we eerlijk zijn, iemands droom binnendringen is niet iets geniaals om te verzinnen, ik weet zeker dat er meer mensen op gekomen zijn in het verleden, echt niet alleen de Donald Duck. Denk ook niet dat die regisseur het daarvan ‘geleend’ heeft hoor.

haha lol :stuck_out_tongue:

haha donald duck is echt zo leuk! haha
had altijd een abbo alleen het werd te duur dus werd die afgezegd maar heb nog steeds allemaal oude haha

Nee en die code willen ze ook niet echt achterhalen he.

nee bij de strip van donald duck probeerden ze de droom binnen te dringen door middel van een cijfercombinatie, niet om die te vinden.

maar ajooo bullshit

Achja dat kom wel vaker voor, zie die duizenden chickflicks of wat dacht je van Pochahontas en Avatar.

Het gaat helemaal niet om die code! Ik zag gister de film in de bios en het is sinds tijden dat er echt weer zo’n goede film in de bios was, persoonlijk. (oké er zijn ook andere goede films maar het verhaal enzo vond ik ook sterk.)

Heel veel films hebben zo’n plot. Ooit The Cell gezien?

pocahontas gaan we dus niet beledigen waar ik bij ben. wees gewaarschuwd!

Dat bedoeld ze.

hoe dan?

Ze ontdekken een nieuwe wereld, en die kerel maakt kennis met een (vrouwelijk)wezen van een stam en krijgt sympathie voor ze?(denk ik)
Ik heb avatar niet gezien, en pocahontas is me niet super bijgebleven.

Dat vroeg ik me ook af ja, haha!

pfff
pocahontas is de beste mooise leukste disney film van de wereld
stomme avatar bekken.

k heb avatar wel gezien.
maar het was natuurlijk heel anders enzo. ik denk niet dat ze dat idee van pocahontas hebben. x]

Het echte Pocahontas verhaal was niet echt rozegeur en maneschijn Mar ;3

De regisseur van Inception had eerst de Donald Duck gelezen.

… *yawn*
Kan toch ook gewoon een soort van toeval zijn?

oeee die heb ik laatst nog gezien!