Pleister hechtingen

Hey ik ben eer gisteren aangereden op de fiets. Ik kwam van rechts en de vrouw in de auto was haar ramen aan het schoon maken onder het rijden -.-".
Ik heb nu een diepe schaafwond op mn wang en 2 hechtingen in mn kin. Daar zit een pleister over heen.

Alleen hiermee ben ik wel naar de dokter geweest (samen met die vrouw die mij aan had gereden). En die hebben het dus gehecht en pleister er over heen gedaan. Nu vroeg ik me af of die pleister er op moet blijven of ook er af mag? Ik moet volgende week vrijdag de hechtingen er uit laten halen.

Door de klap etc. Weet ik bijna niks meer van de 45 min na het ongeval en weet ik dus ook niet wat de dokter heeft gezegt etc :/, heb geen nummer van de vrouw of naam. Heeft ze wel gezegt maar die ben ik dus idd ook kwijt door geheugenverlies…

Maarja iemand ideeen over of pleister er af mag en na hoe lang? En hoe je kunt zorgen dat een redelijk diepe schaafwond snel geneest? :open_mouth:

Iedereen op straat kijkt mij aan van wtf -.-" echt irritant :x

Alvast bedankt =3

Ik heb laatst ook een hechting gehad (op mijn been), maar de dokter zei dat de pleister er na 1 dag wel af mocht (ik heb 'em er langer opgehad, want ik vond het eng :'D). Je moet wel oppassen met douchen en je mag ook niet zwemmen, want dan kan de hechting opengaan.

Je kunt de pleister er wel gewoon op laten, want het is toch een soort van extra bescherming. Maar dan zou ik wel af en toe 'em verwisselen, en de hechting laten ‘luchten’ (dat zegt mn moeder altijd :stuck_out_tongue:). Vooral bij het slapen zou ik er weer een pleister op doen, omdat je ook draait enzo!

Hopelijk geneest het snel! :]

Ah oke bedankt :stuck_out_tongue: mja had er al na zitte kijke enzo XD maar zag er vet eng uit met zwarte draadjes ^^" dus ik dacht eerst ff vrage:p

Ik haalde mn pleister de volgende dag eraf, maar ik deed er wel een nieuwe op. Ik vind die pleister toch een soort bescherming, ook voor vuiligheid ed.

het beste is om de pleister er af te halen. Dat is mij verteld in het ziekenhuis toen ik hechtingen had…