Pleegzusje wil geen contact meer.

[b]drie jaar geleden heb ik een pleegzusje gekregen. Nou ja, gekregen. Ze kwam bij ons wonen. Tijdelijk. Het plan was dat ze drie tot zes maanden bleef, maar ze blijf bijna twee jaar bij ons wonen. Na twee jaar ging ze naar pleegouders waar ze kon blijven wonen tot dat ze achttien jaar zou zijn, een beetje vreemde, maar op zich wel redelijke mensen.
Nou is ze dus ongeveer een jaar bij ons weg. In dat jaar heb ik haar maar twee keer gezien, een keer toen ze net twee weken weg was, en een keer een half jaar geleden maar het kosten een hoop moeite om een afspraak te maken.
Ze was 1 en een half jaar jonger als mij, en we konden meestal goed opschieten. Meestal dan, want omdat ze nooit had geleerd vriendinnetjes te maken liep ze me de hele tijd achterna. Dat veroorzaakte conflicten. Na twee jaar ging ze dus weg.
Ik heb misschien al wel 12 x gebeld om iets af te spreken, maar steeds draait ze er omheen, omdat ze het bv ‘te druk heeft’ Op MSN heb ik een keer aan haar gevraagd waarom ze niet meer kon komen, maar ze ging plotseling offline. Toen hebben mijn ouders haar nieuwe pleegouders opgebeld en gevraagd waarom ze niet kon komen. Toen kregen ze te horen dat het niet goed ging met m’n pleegzusje. Niet goed op een manier van slecht gedrag, want ze kwam haar afspraken niet na.
Nu vind ik dat niet echt een reden dat ze niet op bezoek mag komen.
Volgens mij wil mijn oude pleegzusje mij niet meer zien, maar volgens mijn ouders houden haar pleegouders het contact tegen. Wat denken jullie?

En moet ik het maar hier bij laten, of moet ik toch nog blijven proberen iets af te spreken? Want ik mis haar echt heel erg.

(sorry voor dit lange verhaal trouwens!)[/b]

Ik zou gewoon proberen een keer met haar af te spreken.
Waarschijnlijk heeft ze het moeilijk en dat ze daarom zulk
gedrag vertoond. Ik denk dat ze wel behoeft heeft om met
iemand te praten dus ik zou gewoon doorzetten :]
succes & sterkte!

Ik ben het eens met Partyclash

Ja vind ik op zich ook wel, alleen altijd als ik er op msn over begin dan gaat ze plots offline. En ik ben een keer in dat huis geweest, en de pc staat op een plek waar haar pleegvader precies zicht op heeft, en hij zit in de ziekte wet dus is altijd thuis om op te letten. Hij leest trouwens ook haar gespreksgeschiedenis zei hij eerst tegen mijn moeder, want ‘je weet maar nooit wat er op internet gebeurt.’ maar dan is al een jaar geleden maar toch.

Ik zou dr eerst proberen achter te komen waarom ze nu geen contact meer wil, of niet mag hebben.
Niet hele onderzoeken gaan starten ofzo, maar wat meer informatie opdoen.
Verder zou ik wel gewoon contact met dr proberen te houden, misschien kan je haar toch zover krijgen om te zeggen waar er geen contact meer kan zijn.

ik denk dat ze geen contact met jou mag zoeken…
sorry ik weet niks…
ga haar stalken ;p

stalken is nogal moeilijk want ze woont een half uur met de bus en de bus kost geld, en op MSN is ze niet heel erg vaak en ik heb steeds het gevoel dat er iemand meekijkt.
Dus ik doe mezelf ook altijd een beetje dom voor, alsof ik niet door heb dat er iets aan de hand is. Alleen pas heb ik net gedaan alsof ik ‘iets’ door begon te hebben;

Ik; Waarom wil je me dan niet zien, je hebt het altijd te druk zeg je, maar het is vakantie dus ik geloof best dat je even tijd kan maken. Wil je geen contact meer met me ofzo?
Zij; Hou op!
Ik; Hoezo moet ik ophouden?
Zij; Omdat ik het niet meer wil!
Ik; wat dan niet. (Nee, ik had het niet door.)
Zij; Stop met da vragen!
Ik; Hoezo mag ik dat niet vragen? Sjeez, je hebt twee jaar bij me gewoond en dan wil je me niet eens meer zien?!
Zij; Ik wil je wel zien.
Ik; Mag je me dan niet meer zien?
Zij; Ik moet weg.
Toen ging ze offline.

oké, het was al wat dat ze niet meteen ging, maar alsnog vond ik dat ze raar reageerde.

Probeer erachter te komen waar ze woont en ga uit het niks naar haar toe.

up?

wat DeRozeAnus zegt (:
succes en sterkte

Ik zou nog wel proberen af tespreken
en verder; Veel sterkte!

Ik weet niet of ik dat durf. (ja ik ben een angsthaas, maar die vader is eng vreemd.)

ze is nu op MSN wat moet ik zeggen?!!

Gewoon gedag zeggen, en vragen of alles goed gaat
NIET meteen beginnen over het afspreken…
Heeft ze trouwens geen webcam? anders kunnen jullie videogesprekken houden, of bellen via skype?

X

ze is 11. stiekem kan ze het denk ik niet. (ze is nogal onnozel…:stuck_out_tongue:) en ze mag het ook niet.

ik denk dat ze niet mag maar je kan indd gewoon weer aardig tegen haar doen via msn

en wieweet kunne jullie over een tijd dan wel weer gewoon afspreken

je kant haar niet dwingen, maar bel dr anders op en praat gewoon eens met dr.

dat meisje moet aardig veel hebben meegemaakt denk ik en denk dat ze daarom ook slecht gedrag vertoont.