Pleegkind

Zou een PLEEGKIND mij kunnen helpen met een schoolopdracht! Je hoeft alleen maar je mening te geven bij een paar krantenartikelen.
Ik hoef geen reacties ik wil je niet helpen want daar heb ik natuurlijk niks aan! :wink:

Pleegouders krijgen meer te zeggen
Den haag - Pleegouders krijgen meer te zeggen over de hulp aan de kinderen die zij onder hun hoede hebben. Bij overleg over de hulpverlening moeten zij betrokken worden en met hun eigen rol bij de hulpverlening moeten ze gaan instemmen. Dat staat in een wetsvoorstel van minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin waar de ministerraad vrijdag mee heeft ingestemd.
Verder komt in de wet te staan dat pleegouders goed op de hoogte gehouden moeten worden over wat er met hun pleegkinderen gaat gebeuren. Als er problemen zijn met een Bureau Jeugdzorg of een instelling voor pleegzorg kunnen de pleegouders een vertrouwenspersoon erbij roepen.
Al eerder werd bekend dat pleegouders er ook geld bij krijgen. Per 1 januari gaat het om 200 euro extra. Dit loopt op tot 1000 euro extra per jaar per kind.

CDA: Tienermoeders met kind in pleeggezin!
DEN HAAG - Tienermoeders zouden samen met hun kind in een pleeggezin terecht moeten kunnen. De moeder zou er dan beter aan kunnen wennen om zelf te zorgen voor haar kind, dat dan ook beter af zal zijn. Dat heeft het CDA maandag voorgesteld in de Tweede Kamer tijdens een overleg over pleegzorg.
Door de moeder in het pleeggezin op te nemen, zou ze ook meer gelegenheid hebben om haar school af te maken, voerde CDA-Kamerlid Ine Aasted-Madsen aan. Ze reageerde op een nota van haar eigen fractie waarin voorstellen staan om de pleegzorg een duw in de rug te geven. Pleegouders stuiten nog te vaak op allerlei regeltjes en juridische problemen, vindt het CDA.
Ook zouden ze meer geld moeten krijgen om de kosten te dekken. In de Kamer gingen maandag stemmen op om de kinderbijslag in handen van de pleegouders te geven.

Derek Ogilvie overweegt adoptie!!
AMSTERDAM - Derek Ogilvie (44) laat weten dat het menens is tussen hem en zijn Nederlandse vriend Jaap Loonen (26). Het Schotse tv-medium ziet een gezinsuitbreiding wel zitten.
Ik ben heel blij dat ik in zo’n homovriendelijk land als Nederland terecht ben gekomen", vertelt Ogilvie aan het weekblad Story. “Ik vind het fantastisch dat twee mannen hier een kindje mogen adopteren. Kijk naar Paul de Leeuw en zijn Stephan met hun twee jongens. Of Peter van der Vorst en zijn vriend Sander met hun adoptiezoon Levi.”
Vervolgt: “Jaap en ik hebben het er weleens over. Nu is het nog niet het juiste moment. Het is een enorme verantwoordelijkheid als je gaat adopteren of een draagmoeder inzet. Als we over twee jaar nog samen zijn, dan willen we er serieuzer mee aan de slag. We willen niet over één nacht ijs gaan met zo’n belangrijke beslissing. Maar ik heb altijd heel graag een kindje gewild.”
Derek en Jaap hebben sinds april 2009 een relatie

Ik hoop dat het leesbaar is en er niet van die kuttekentjes er tussendoor staan omdat het een krantenartikel is!
Bedankt alvast!! :angel:

uhm, hoe noem je dat, ik ben een kind van pleegouders?

Haha Ja lijkt mij wel toch. Anders noem je het toch geen PLEEGkind! :wink: