Pleegkind zoekt activiteiten voor papa

Hallo :wave:

Ik ben sinds mijn 5e uit huis, en ben daarom niet volledig bij mijn vader opgegroeid. (ouders gescheiden sinds mijn 2e, red.)
Nu ben ik 1 keer in de 3 weekenden bij mijn vader. Ik vind het alleen lastig om dingen met hem te gaan ondernemen want ik heb echt geen ideeën meer. Vroeger gingen we echt alle pretparken langs, dus die heb ik al gezien. Ook is het vaak erg stil hier, want ik weet niet waarom maar op het moment dat ik bij mijn vader ben is al mijn gespreksstof weg ofzo. (en dat met ADHD, tsjonge).
Ik wil graag meer ondernemen met hem en gewoon gezellig kletsen… Voor vele van jullie is dit natuurlijk hartstikke normaal…

Ik ben nu deze week bij hem (vakantie :upside_down_face: ) en ga vrijdag weer naar huis… Ik wil er nog wat leuks van maken :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt :couplekiss_man_woman:

Misschien helpt het als je samen leuke dingen gaat doen , weet niet wat jullie allebei leuk vinden maar bijv een serie kijken gamen of samen boodschappen doen en koken of wandelen.
Als je geen gespreksstof hebt praat dan over je dag , je hobby’s , dingen die je leuk lijken om te doen of de dingen waar je mee bezig bent ( school werk )
Moet eigenlijk gewoon kijken wat jullie allebei leuk vinden en wat werkt voor jullie !

Misschien kunnen jullie samen naar de film? Ik weet niet hoe oud je bent maar een dagje naar een bijgelegen stad en daar lekker lunchen misschien?
Film avondje? Bordspelletjes? Een wandeling maken? Stuk fietsen?

Wat doe je normaal met je pleegvader (als je die hebt, zo niet sorry :flushed: )

Ahw thanx girls, klinkt al goed :slightly_smiling_face:. Mijn pleegvader is niet vaak thuis, we moeten nog steeds een keer iets gaan doen lol. Ik ben 16 jaar :dancer:

Je geeft aan dat het vaak stil is als jullie bij elkaar zijn. Is het misschien leuk om een vragenspel te spelen? Dan ondernemen jullie wat samen en dan praten jullie ook meer. Misschien helpt het om in de toekomst ook meer met elkaar te praten. :slightly_smiling_face:

Samen *iets* doen terwijl jullie een muziekje luisteren en meezingen/dansen/gekdoen (even zoeken welke muziek jullie beide kennen ). Meteen een gezellige sfeer, zonder dat je echt een gesprek hoeft te voeren.