Please help me, ggd onderzoek middelbare school.

Hee meiden!

Ik ontdek net dat ik morgen een ggd onderzoek op school heb (voor als je in de 2e of 3e klas zit) en ik vraag me echt serieus af wtf moeten ze dan van je. Ik moet wel zo’n vragenlijst over je omgang met anderen en gevoelens enzo invullen maar gaan ze ook je ogen en oren testen en wegen enzo?

Wil er please even iemand reageren…

x

ik moest in me ondergoed gaan staan,
gingen wegen enzo en kijken of je rug recht is geloof ik.
en praten over jou en hoe je met mensen omgaat

Nou in de 2e moest ik me laten meten en wegen (Gewoon met kledingg).

Maar ik snap niet wat de WTF part eraan is?
Het is best logisch dat de regering wat wilt weten onder de jongeren.
En ook voor jou kan dat handig zijn. Want ze gingen ook zeggen of je op gezond gewicht zat.

Wow chill.
Waarschijnlijk krijg je gewoon een vragenlijst. Verder niets.

Je moet idd in je ondergoed, gaan ze je wegen enzo en voor je rug idd, en beenlengte enzo, maar ook over jou praten en hoe je met mensen omgaat enz.
Niet zo eng hoor haha(:

Ze gaan je wegen enzo.
Woa, echt waar, als je die vragenlijst invult ofzo, en ze vinden het ‘‘zorgelijk’’ dan komt er meteen in je dossier te staan; Emotionele problemen
Like, wtf >.<

In ieder geval, meestal (20 minuten?) duurt het niet zo lang, ik zat daar daar in tegen meer dan een uur, ze wilden me naar een anorexiapraatgroep sturen for no reason o.o

Ik haat de GGD.

Succes (:

bij ons gingen ze wat vragen stellen over hoe je het vond op school en blabla en of je lekker in je vel zit enzo, en ze gaan je wegen en meten om te kijken of je gezond bent. Verder testen ze niks ofso, alleen als je zelf aangeeft dat je bijvoorbeeld veel oorpijn hebt ofso, dan wel. Je hoeft ook niet bang te zijn dat je helemaal in je nakie moet want dat is niet zo, misschien moet je wel wat uittrekken voor het wegen maar verden niet.
Dus tenzij ze het bij jou op school heel anders doen hoef je je geen zorgen te maken. :slightly_smiling_face:

je moet bukken
en dan gaat die man/vrouw achter je staan er kijken of je rug goed is enzo.
ik weet nog wel dat heel de school dat grappig vond omdat het er apart uitzag. :stuck_out_tongue:

okee nouja ik denk dat ik een beetje te dik ben gheheh. :blush:
Maar moet je ook een oor- en oogtest doen?

Nee.

Wegen en kijken hoe groot je bent. Oogtest… en dat was het, tenminste zo ging het bij mij.

Oke hahaha okee dus als ik het zo lees dan stelt het eigenlijk niet zoveel voor? :grinning:

ze gingen bij mij wegen en lengte en dan vergelijken ze dat of je niet ineens heel veel bent aangekomen ofzo. en met je praten over hoe het met je gaat thuis en op school. soort van doktersonderzoekje was het, stelt niks voor. hoefde me verder niet uit te kleden.

Ik moest alleen een vragenlijst in vullen en ze gingen met me praten over thuis enzo

ik ben nooit gegaan hihi.

Ooh joh, ze willen weten of je gegroeid bent na je laatste consultatie bureau whahaha.
Ze willen echt geen persoonlijke dingen weten hoor. Don’t worry.

ik zit nu in de 2e,… ik meot het nog krijgen, maar ik denk het zelfde als in groep 5 (op onze school kregen we ook een onderzoek) kleurenblindheid, ogen (tenzij je een bril of lenzen hebt) wegen, meten en kijken naar je rug… verder stellen ze wat vragen

Ze hebben het altijd bij het verkeerde eind.
Já ik heb ondergewicht. Néé, ik eet niet een halve boterham per dag!
Mijn eten per dag:

• 6 boterhammen
  • 4 koekjes
  • 20 snoepjes
  • avondeten
  • appel
  • meestal ook een heel vreetfestijn als we naar de supermarkt gaan in de pauze/tussenuur van school

& wat zegt ze; nou, ik denk toch dat je wat meer moet eten. pfff. moet ik ontploffen.

Ze had ook tegen een best wel dik meisje gezegt dat ze precies het goede gewicht had. Ehmm, ja.

& moest 2 x terugkomen maar ik ben niet gegaan ;d

hahaha maar ik hoop echt dat ik gene oogtest moet doen want soms dan heb ik dat ik helemaal achterin de klas alles perfect zie en soms niet en ik wil echt geen bril of lenzen want verder heb ik nooit problemen met mn ogen, dus dadelijk moet ik een test doen en dan zeggen zij van ja je moet een bril blablabla.

Sorry voor mijn rare praat, haha