platte buik zonder sporten?

Heyy! ik heb een vraagje.
Bestaat er ook een mogelijkheid om een platte buik te krijgen zonder te sporten?
Ik basketbal wel op dinsdag 1 uur en zaterdag 1 uur en zondag (meestal) een wedstrijd van 40 minuten.
Als ik gewoon gezond eet dus veel fruit, waterdrink en als ik brood eet bruin brood met vleeswaren/kaas , de mogelijkheid bestaat om voor mei ( dan zijn de examens en dus zomervakantieee! ) een platte buik te hebben? Ik heb namelijk gewoon geen tijd om thuis een workout te doen

bedankt alvast!

Ja dat kan! 's ochtends groot ontbijten, 's middags middelmatig en 's avonds weinig. 3 uur voor het slapen gaan niet meer eten. En verder niet vaker dan 1 keer per dag brood. Veel groen (ja, dus ook echt de kleur groen) eten. Groente en fruit. Als tussendoortje pak je worteltjes, radijs, paprika… gezonde dingen iig. Veel water (vooral overdag en verspreid) drinken.

Dan krijg je je buikvetjes weg. Veel discipline dus!

Ps: geen chips, koekjes, snoepjes, chocola of gefrituurd eten dus. :stuck_out_tongue:

ah dankjewel!, maar een keer in de zoveel tijd maakt ook niks uit toch?

Denk het niet. Zelf doe ik het niet meer, want dan wordt een keer in de zoveel tijd al gauw elke week, elke dag enz. :stuck_out_tongue: Als je goed balans weet te vinden, dan kan het natuurlijk wel.

:flushed:

Wat een kutadvies. Hoe bedoel je 's avonds weinig ontbijten en 's middags middelmatig?

Oja en TS. Als je op een slecht dieet gaat zal het niet lang duren voordat je aankomt als je daarna weer slecht gaat eten. Kun je niet bv 's avonds oefeningen doen?

1. 3 uur voor het slapen gaan niet eten is een fabel. Je lichaam heeft geen klok en verbrand gewoon door. Het is juist aangeraden om in de avond nog iets kleins te nemen zoals bv yoghurt omdat het de verbranding goed op gang houd.
  2. Er is niks mis met goed brood, brood waar niet teveel is aan toegevoegd en bruin is.
  3. Tussendoortjes die je noemt zijn vooral groente en fruit terwijl er zoveel meer is. Ook goede tussendoortjes zijn noten [goede vetten]
  4. Pure chocolade is heel gezond. http://rubriek.nl/gezondheid/hoe-gezond-pure-chocolade

Als je echt een strakke buik wilt zul je toch echt je buikspieren moeten trainen…

Wat hierboven gezegt wordt over eten klopt wel, maar je moet er ook bij trainen. Als je het echt graag wilt dan kun je er best tijd voor maken. Gewoon elke dag 10 minuutjes buikspieren. dat is toch niet zoveel? desnoods sta je 10 minuutjes eerder op.

Dit is bullshit.
Waarom niet vaker dan 1x per dag brood? Er is niets mis met brood. Vooral volkorenbrood niet, daar zitten veel vezels in waardoor je lang vol zit en dus minder snel gaat snaaien. En natuurlijk ook veel andere voedingsstoffen die goed voor je zijn :slightly_smiling_face:

Daarnaast is het belangrijk om 3 goede hoofdmaaltijden te eten (dus ontbijt, middag en avond) en daarnaast 3 tussendoortjes. Vul de tussendoortjes met groente, fruit, zuivel en noten. 's Avonds niet extreem weinig gaan eten hoor, ga je alleen maar van snaaien. En je mag best 's avonds nog een tussendoortje, dat verbrandt je lichaam echt wel. Hoe langer je je verbranding op gang houdt, hoe beter. Als je maar voor gezonde producten kiest.
Verder kan water je helpen om een vol gevoel te houden, maar meer dan 2L heb je niet nodig als je daarnaast groente en fruit eet.

Maar het allerbeste blijft natuurlijk toch erbij sporten. De combinatie van gezonde voeding en sporten werkt het beste. Heb je geen tijd om een kwartiertje buikspieren te doen bijvoorbeeld? Je hoeft echt niet jezelf elke dag 2 uren af te beulen, elke oefening is meegenomen :slightly_smiling_face:

dit kan je ook best anders zeggen?

Nee hoor, je mag best eens “cheaten”. Als je van jezelf niets mag, wordt het helemaal niet leuk en stop je er sneller mee. Terwijl het juist de bedoeling is dat je het lang volhoudt.

Ah ja klopt, maar ik was redelijk verontwaardigd bij het lezen van die post vandaar dat ik het zo verwoordde.

Als je een strakke buik wil ja, niet perse als je een platte buik wil. Een platte buik krijg en behoud je door gezond te eten en te sporten en dat doet ze al 3x per week. Als je je spieren wilt zien, dan moet je inderdaad je buikspieren trainen, maar die spieren zie je niet voor je een platte buik hebt.

Het is toch ook een kutadvies?

Dit is geweldig advies en een super uitleg :bowing_man:

Dankje, fijn om te horen, studeer ik al 4 jaar niet voor niks hahaha :grinning:

Dankjewel allemaal!
Ja ik kan natuurlijk wel een kwartiertje buikspier oefeningen doen maar tegen mij is altijd gezegt dat je eerst cardio moet doen enzo 45 minuten lang, verkeerde advies gekregen dus ! nogmaals bedankt dan ga ik gewoon vanaf morgen the 30 day challenge van blogilates doen :slightly_smiling_face:

Als je echt een vetlaag op je buik hebt zul je inderdaad eerst die laag eraf moeten sporten. Je kunt wel je buikspieren trainen, maar die zul je niet zien voor je de vetlaag ervan hebt gesport. Maar je det al cardio met basketbal dus je kunt er wel krachttraining bij doen. Maar het zal dan vooral je eetpatroon zijn. Als je gewoon al een platte buik hebt maar graag je spieren wilt zien, dan zul je buikspieren moeten trainen zo’n 3x per week.

Elk kwartier dat je traint is meegenomen!! Savonds gewoon even wat buikspieren ofzo doen, spieren verbranden ook meer vet dus dat is mooi meegenomen… Verder juist wel goed ontbijten maar bv havermout met wat noten er door en ik zou brood wat minderen en vervangen door rijstwafels of gezonde crackers… Gewoon brood is niet gezond, lees het etiket maar eens en de tarwe die wordt gebruikt in ons brood is ook genetisch gemanipuleerd… Oftewel ons lichaam herkent het niet meer als volwaardige voeding…

^ Dat brood ongezond is is bullshit, lees even alle reacties van dit topic. Overigens heb ik bij een bakker gewerkt die al het brood puur natuur maakte dus ik weet niet wat je praat over genetisch gemanipuleerd?