platinablond

hoi
ik heb van nature lichtbruine haren. maar ik verf het jaren naar donkerbruin en nu ziet het er ook donkerbruin/zwart uit.

maar nu wil ik mijn haren dus platinablond hebben, ik ga dit wel bij een betere kapper laten doen maar heeft iemand hier ervaring mee hoelang dit gaat duren ( gezien het niet in een keer blond kan worden) en hoe het uitvalt?

Best wel een tijd.
probeer het vooral niet overhaast te doen, dan sterft je haar echt af.
Reken op zo’n 4 a 5 verf beurten.

tip: laat je haar bleken als het vettig is, dan doet het minder pijn.

thanx. maar zouden die 4 verfbeurten niet in een dag kunnen ? of moeten er weken tussen zitten ofzo :frowning_face:

Als je het in een dag doet heb je geen haar meer over.
Het beste is als je het 1 keer blondeerd en dan MINIMAAL 2 weken laat rusten met zo goed mogelijke verzorging (haarmaskers, niet stijlen, niet fohnen etc).
Na 2 weken blonderen en dan weer het zelfde verhaal totdat het helemaal blond is.

Als je het te snel wilt doen verneuk je je haar echt. Ik kan het helaas weten. Na 1 jaar begint mijn haar nu weer een beetje ok te zijn.

een jaartje ben je er wel mee bezig vooral als jehet al eerder hebt geverft…
veel maskers en goed verzorgen en bijhouden.

eigenlijk alles wat milkbreak zegt xD

en inderdaad zeker niet in een dag.
ik kon er 20 cm vanaf laten knippen :drama:

een jaartje? ik dacht dat het wel te doen was in een paar maanden :stuck_out_tongue:

ja ik heb nu zowiezo heel lang haar ( altijd al gehad) en ik ben er zo zat vani k wil mijn haren ook in een lange bob laten knippen.

maarja donkerblond vind ik ook niet erg en dan wachten tot ik platinablond ga verfen, als ik maar niet met oranje haren hoef te lopen, dan vind ik alles prima xD

Waarschijnlijk word het wel eerst redelijk oranje/geel.

de eerste keer wordt het echt oranje 2e keer iets lichter en zo gaat dat door maar omdat je het al eerder geverft hebt kan het vlekkerig worden.
nja een jaartje voordat het echt mooi is eerder is het misschien wel blond maar tot dat het eenbeetje tot rust gekomen is enzo.
ik wil het zelf niet meer zo blond want de uitgroei valt zo op :stuck_out_tongue:

ja, maarja dan verf ik er wel overheen ofzo

thanx voor jullie tips anyways :grinning:

sorry maar je je haar wilt houden zul je wel even met oranje haar moeten rondlopen

Haha ik weet er alles van!
Ik ben donkerblond van mezelf en je ziet het al duidelijk!
Ik wil het binnekort grijs verven XD

Ik vind grijs bij mensen die nog een jong gezicht hebben altijd echt heel tof. Vooral als het zilverachtig/blauwig is.

ik heb donkerblond-bruin haar en ik heb het ook een keer blond gemaakt gewoon ineenkeer dat ging prima! Ik had nergens last van droog haar of wat dan ook, het kan makkelijk. Ik moet wel zeggen dat ik het niet helemaal platina blond had, dat wou ik niet, maar het kwam wel aardig in de buurt. Maar je hoeft zeker niet met oranje haar rond te lopen!

Had jij dan geverft haar?
Met geverft haar is het veel moeilijker namelijk.

nee, geblondeerd met extra blondeerpoeder erdoorheen.

Ik had me haar ook ooit bruin geverfd, en ben binnen driekwartjaar naar blond gegaan
heb gewoon steeds allemaal blonde plukjes erin laten zetten

dat kan ook maar dan zou ik het wel met zo’n special muts ervoor doen, dan kryg je een mooier effect dan met zilverfolie, vind ik tenminste

Ik heb het in 3 keer gedaan, en iedere keer een paar weken er tussen anders verlies je echt je haar!