Platenspeler kopen

Hoi iedereen,

Ik hoop dat ik dit in de goede categorie plaats maar ik heb een vraagje. Ik zou graag een platenspeler willen kopen, maar ik heb er helemaal geen verstand van. Zijn er misschien lieve mensen die me hier het een en anders over uit willen leggen?
Wat is een goede platenspeler ?
Hoe sluit je de p.s. Aan ?
Zijn er verschillende soorten platen waar je rekening mee moet houden ?
Zijn er andere dingen die ik in de gaten moet houden ?

Een beetje de basis info dus. Alvast bedankt!!

Ik heb een Crosley. Aansluiting is gewoon met een stekker maar de mijne kan ook op batterij.
Ik vind het echt heel fijn! Ook omdat hij zo makkelijk is met aansluiten en geeft een zeer goed geluid!
http://static.webshopapp.com/shops/034544/files/017403327/crosley-cruiser-2-kleurenmix-draagbare-platenspele.jpg

Dankjewel !! Ik heb wel gelezen bij andere dat de Crosely platen als het ware kapot maakt door de slechte kwaliteit van de naald ofzoiets enige ervaring mee?

Up

ik weet niet wat je budget is, maar voor een écht goede platenspeler ben je al gauw een paar honderd euro kwijt.
Ik zelf heb een ION Max LP met ingebouwde speakers. Voor dat geld is dat een prima ding.
Ik zou je wel aanraden om een met ingebouwde speakers te kopen, aangezien je bij een platenspeler zonder speakers nog los een versterker en boxen moet kopen, waardoor de prijs snel oploopt.
Over de crosley hoor je verschillende dingen, maar ik heb al in een aantal reviews gelezen dat ze je platen verpesten. Een vriendin van me had er een, maar die heeft hem teruggestuurd omdat de naald te zwaar was en haar platen stuk maakte. Maar dat verschilt misschien per crosley?

Ik heb dus deze:

hoop dat het helpt :slightly_smiling_face:

Ik heb er ook een van ION, de Pure LP. Ik heb niet zoveel verstand van platenspelers en welke nou goed zijn en welke niet, maar tot nu toe ben ik wel tevreden over deze. Er zit ook een USB aansluiting op, dus het is ook mogelijk de nummers te converteren naar mp3.