Plastische chirurgie verbergen?

Hoi iedereen!

Ik ben 19 en denk al jarenlang na over een borstlift. Ik heb tubereuze borsten, en in combinatie hiermee ben ik ook op korte tijd veel afgevallen (14 kg) dus nu heb ik tubereuze hangborsten. Totaal niet mooi. Ik ben hier al jaren super onzeker over, en zeker met modetrends van deze tijd waarbij je in veel topjes geen bh kan dragen voel ik me nog slechter. Ik ben onlangs op vakantie geweest en ik merk echt dat mijn onzekerheid gewoon nog erger is geworden, omdat alle meiden leuke topjes konden dragen zonder bh en ik dat gewoon niet kon. Ik weet dat je van jezelf moet houden enzo, en ik hou ook van mezelf, maar het is gewoon al jaren dat ik me stoor aan m’n borsten. En nu zeker met m’n weightloss. Ze zijn gewoon deflated en totaal niet aantrekkelijk. Nu zit ik al ongeveer een jaar te denken om plastische chirurgie te ondergaan hiervoor, om mijn borsten te liften en de tubereuze vorm te corrigeren. Ook zou ik ze dan ook een beetje groter willen laten maken, maar niet van die overdreven borsten natuurlijk. Mijn vriend staat hierachter, ik ben er 100 procent zeker over, ik heb het geld, maar het enige probleem is m’n moeder. Ze heeft al vaker laten merken dat ze tegen plastische chirurgie is. Ik heb haar nog niet gezegd dat ik dit wil doen maar ik weet dat dat een onnodige discussie zal zijn. Ze is nogal old fashioned en ze zou haar gedachten hier totaal niet over veranderen. Ik heb ook geen goede band met haar dus mijn onzekerheden echt delen met haar is niet iets waar ik me heel comfortabel bij voel. En bovendien ben ik ook gewoon meerderjarig, en betaal ik het met mn eigen geld waar ik voor heb gewerkt.
Dus zou ik het gewoon ‘verzwijgen’ voor haar? Of niet? Het is dus niet zo dat ik opeens van een b cup naar een e cup wil gaan en dat het zo een opmerkelijk verschil gaat zijn, dus ik zou het opzicht nog kunnen verbergen denk ik.
Wat raden jullie aan?
Bedankt!

Om heel eerlijk te zijn snap ik je moeder wel, met name nadat ik de docu ‘Moordtieten’ van Dionne Slagter heb gezien (echt een aanrader overigens).
Anyway, ik denk dat het verbergen van een ingreep niet ten goede komt van de band met je moeder. Hoe moeilijk het misschien is, wees eerlijk. Jij bent volwassen en kunt je eigen keuzes maken.

ik zou er open over zijn, je hebt met zoiets al stress genoeg, en ze komt er toch wel achter. er is een verschil tussen plastische chirurgie omdat je kort gezegd op insta iemand hebt gezien die mooier is of zoals jij dat je er heel bewust voor kiest en er echt last van heeft!